Anna_Panna
Vi har nyss flyttat till hus och har en slänt upp mot ett bullerplank. Slänten ligger i syd-väst-läge och används idag inte (den är full av ogräs......)

Jag funderar på att göra en liten kryddträdgård i slänten. Funkar det? Är det någon som har idéer på hur man bör gå tillväga?

Själv är jag nybörjare och har bott i lägenhet i hela mitt liv!
CallEva på Öland
Hej Anna!
Det kommer att funka kanon med kryddor.
Bort med allt ogräs och fyll på med kryddor du gillar, kanske olka timjan, gräslök, salvia, rosmarin, citronmeliss,,,listan kan bli lång
Kanske inte alla pallar vintern, detta beöende var du bor, kika lite i någon bok

Calle på Ön där solen värmer efter kall natt
Fenja
Gräv bort all gammal grästorv och ogräsrötter noga! Är slänten brant kan det vara bra att lägga sten här och där så att jorden håller sig kvar tills växterna etablerat sig. Det kan löna sig att lägga svart plast över första åren medan plantorna fortfarande är små, om man inte planterar tätt, gör bara hål för varje planta. Det håller det värsta ogräset borta.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon