Full version: Citrongräs
lena:-)
Letat i gamla artiklar efter hur lång tid det tar för citrongräset "klart" att skörda, men har inte hittat något om det riktigt.
Har planterat "rotat" citrongräs, inte sått alltså. Satt det i en större hink som får stå på terassen när det blir varmt tillräckligt. Just nu bärs det ut och in som allt annat smått.

"med regnet hängandes i luften"
CallEva på Öland
Jag är lika spänd på "gräset" som du, men jag har för för första gången frösått.
Spännande väntan

Calle på Ön där alla växter nu fått gå in för natten, kyla verkar vänta
eml
Jag har citrongräs som jag sådde förra året och övervintrade svalt inomhus. Det växer på och "tuvar till sig" rätt rejält, men det är fortfarande mest rätt spinkiga strån och kan ännu inte jämföras med tjockleken på de gräs man köper i affären. Skam den som ger sig dock... tongue.gif smile.gif
Lötchey
Annars kan man ju bara sätta ett gräs man har köpt i affären i vatten, som jag gjorde. Det växer rätt bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon