Full version: Albumsbilder
Oboen
...mina digitala bilder blir ca 600 Kb (jpeg) hur gör ni för att få dom "mindre" utan bildhanterings program!?

...hur flyttar jag inlägg som hamnat i fel forum?

F'låt en nybörjare!

Oboen i Eslöv wacko.gif
Susanne i Linköping
CITAT (Oboen @ 14-05-2004, 10:16)
...mina digitala bilder blir ca 600 Kb (jpeg) hur gör ni för att få dom "mindre" utan bildhanterings program!?
Utan bildbehandlingsprogram vet jag inte. Jag använder Photoshop men det finns andra, både billigare och dyrare skulle jag tro.
CITAT
Du skulle kunna skriva till webmaster och tigga på dina bara knän om hjälp... laugh.gif ...men oftast gör det inget att du råkat göra fel! Så gott som alla här på forumet är snälla och förstående.

Om du vill kan du ändra inlägget, redigera texten alltså, och i stället för det du först skrev skriva något i stil med "Ignorera detta inlägg är ni snälla, det hamnade fel". smile.gif Rubriken kommer att finnas kvar men innehållet kan du ändra. Risken är förstås (med tanke på hur det går till här) att folk börjar skicka snälla svar som "Det gör inget alls" och liknande, och sen börjar de svara på varandras inlägg och så spårar tråden ur fullständigt. laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det är sånt som händer här ibland! biggrin.gif
Alsterolle
Hej!
Det finns faktiskt några gratis "on-line"-tjänster på nätet. Du hittar dessa genom att söka med Google eller liknande efter:

"jpeg compression online"

En av länkarna:
http://www.jpegwizard.com/

Lycka till

Olle
barneth
CITAT (Oboen @ 14-05-2004, 10:16)

F'låt en nybörjare!

Oboen i Eslöv wacko.gif

TJena hej!

Om du använder WINDOWS (95, 98, NT, Millenium, XP mm. mm.) så finns det ett tillläggsprogram som ingår. Det heter "PAINT". Öppna bilderna där i och förminska dem. Sedan Spar du om dom med nya namn för att inte förstöra orginalen (de på 600 kb).

MVH

Micke
MRLINDELL
Paint är inte världens bästa bildbehandlingsprogram precis. Men kan konvertera mellan några olika bildformat.

Paint -> image -> stretch/skew (ctrl-W) -> stretch horisontell/vertikal 50% på båda bör fungera, men ibland får man ta 30%.

Save as (JPEG). Plita in ett nytt namn ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon