anna_carolina
är det någon som vet hur djupt man bör ha för att odla potatis???????? jag tänkte sätta mina potatisar i en back som e ca 30 centimeter djup är det för lite bör det va djupare????????
Ingrid på Västkusten
Det skall nog fungera 'precis' -> det blir nog inga megaskördar och måste passas för vattning och så men potatis borde Du få. Prova annars Willabs potatistunna......mer som ett potatistorn.

Hälsar ingrid
anna_carolina
hmmm jag hade inte sätt lådorna men nu har ja sätt dom (= ja trodde dom va 30 cm men de visa sig att dom va ungefär 60 så de e väl lite bättre va? då kan ja väl få en del potatis?
men ja har hört att man ska sätta ärtor runtomkring eller före man sätter potatisen för då får man bort dom gula maskarna e det så eller????vill ju inte att mina potatisar ska bli käkade av någon annan smile.gif
evarina
För mig har det fungerat med en svart "skurhink", ingen jätteskörd, men man kunde pilla upp några i taget.
Ingrid på Västkusten
Man kan sätta bondbönor ihop, kryddtagetes mm mm

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon