Gjorde ett eller rättare sagt flera försök att lägga in en bild och döm om min förvåning när det lyckades

Undrar bara om det möjligtvis kan bli rätt en gång till
Eva St
Det ser ju alldeles väldigt rätt ut! Alltihop menar jag; storlek, motiv, väder...

Underbar bild!
abborrmaster
20-01-2003, 22:02
UNDERBAR BILD!!!!!!!.... Men horisonten blir lätt rolig...

Det har hänt på mina bilder med och man tror att allt ska bli snett om man vrider så att horisnten blir rätt men det blir det inte!
/Simon
Inger i Huddinge
20-01-2003, 22:04
Men du abborrmaster om du lägger huvudet lite på sned blir det ju lite bättre eller hur. Fast det kanske inte är det som är meningen. Ska tänka på detta nästa gång att varken jag eller kameran får vara på "sniskan" kanske jag svalkat mig med något olämpligt i sommarvärmen innan jag tog bilden.
Hur som helst är jag mäkta imponerad att jag klarade detta konsstycke att lägga in bilden, med mina datakunskaper är detta nästan en omöjlighet ska du veta
Eva St
ser härligt ut
o de gör inget de där me horisonten nu va simon petig tycker ja
fy på dej simon
nu vill jag knalla ner till havet o ta ett dopp
men de får vänta tills de blir varmare
ser fram emot nästa bild
CITAT (abborrmaster @ 20-01-2003, 22:02)
Men horisonten blir lätt rolig...

Eftersom bilden också föreställer 'min' sjö kan jag intyga att horisonten ser ut så där...
Tack Eva! Mmmm, vilket underbart sommarväder vi alla hade i fjol.

Tänk om det lyckas igen
Eva St
Lovar att det blir sista försöket i kväll. Men tänkte du skulle få en solnedgång från våran sjö också Berith
Eva St
Fialotta
20-01-2003, 23:16
Hej Eva!
Vad skönt att se ...så brukar min änglatrumpet oxå se ut...
lite lång o tanig men med fina blad som en krona och nya skott som kommer snällt
Tack det Eva
Kram
CITAT (Eva St @ 20-01-2003, 23:16)
Lovar att det blir sista försöket i kväll. Men tänkte du skulle få en solnedgång från våran sjö också Berith
Helt underbart!
Vad skulle vi göra utan detta härliga vatten? Jag bor på tredje våningen inne i Mstad men ser liiiite liiite av sjön nu när det inte finns några löv på träden - om jag sträcker på mej. Längtar!
Susanne i Linköping
20-01-2003, 23:46
Eva St! Det finns ett knep (ja, säkert flera) hur man ibland kan fuska om man fått horisonten snett: man skär helt enkelt bort horisonten på bilden, så att det är vatten ända upp till bildens överkant. Låter kanske lite konstigt men ser mycket snyggare ut än en sned horisont. Den som tittar noga kan säkert se att man fuskat, särskilt om det var mycket snett, men oftast ser man inte efter så noga.
"Allt fusk som inte upptäcks är tillåtet."
Man kan vrida på bilden i photoshop och många andra bildprogram också. Då skär man bort lite i alla bildens kanter.
Tack för tipset. Har haft fullt upp med att lägga in bilden så jag har nog inte ens sett den sneda horisonten förrän nu. Alla enkla tips mottages tacksamt ska ni veta.
Eva St
Eva Swahn
21-01-2003, 00:44
Horisonten måste vara sned eftersom jorden är rund!
Helen i Skåne
21-01-2003, 08:23
Jag tycker vi struntar i horisonten och glädjer oss åt att Eva har fått kläm på att lägga in bilder! Ljuvliga sådana dessutom!
abborrmaster
21-01-2003, 09:34
CITAT (Eva St @ 20-01-2003, 22:28)
Men du abborrmaster om du lägger huvudet lite på sned blir det ju lite bättre eller hur. Fast det kanske inte är det som är meningen. Ska tänka på detta nästa gång att varken jag eller kameran får vara på "sniskan" kanske jag svalkat mig med något olämpligt i sommarvärmen innan jag tog bilden.
Hur som helst är jag mäkta imponerad att jag klarade detta konsstycke att lägga in bilden, med mina datakunskaper är detta nästan en omöjlighet ska du veta
Eva St
att man lägger huvudet på sniskan och att det inte blir konstigt då är det som är lite skumt och även min poäng....
/Simon
abborrmaster
21-01-2003, 09:35
MEN JAG HAR INGET EMOT SNEA HORISONTER.... Annars skulle jag ju edittat min signaturbild fast den är ju inte horisont, bara vatten....
/Simon
Om du har ett riktigt fett objektiv får horisonten kanske vara "toppig" men annars bör den nog vara i det närmaste rak med tanke på att du själv sas inte står "rakt" upp och tittar på ett klot utan befinner dig på detta vårat jordklot...
Om någon nu förstår vad jag menar...
Mvh/Ulfven
abborrmaster
21-01-2003, 15:13
toppig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.