|
Nu börjar det! Hoppas rätt låt vinner!
*Felix matte*
15-05-2004, 20:03
TeliaNet
15-05-2004, 20:18
är rejält sugen på att höra lena ph.
*Felix matte*
15-05-2004, 21:52
Rumäniens bidrag vill jag ha osett och hört... Sååå synd att det fortfarande år 2004 finns tjejer som tycker och tror att man måste "porra till det" för att ha chans att lyckas i musikvärlden
Fialotta
15-05-2004, 21:57
Lena PH var sååå bra men jag tycker att Ukrania...vete fasen om det stavas så...men i alla fall va den häftig...det va svårt att sitta still
*Felix matte*
15-05-2004, 22:09
Bosnien Herzegovina, Spanien, Ukraina och Turkiet fastnade jag för... Lena Ph var faktiskt också i den högre klassen men jag tror inte att hon hamnar bättre än 9 el. 14 plats. Jag gillar låtar som det svänger om  ... Man ska inte kunna sitta still när en bra låt spelas
pepparmynta
15-05-2004, 22:49
Sååå synd att det fortfarande år 2004 finns tjejer som tycker och tror att man måste "porra till det" för att ha chans att lyckas i musikvärlden Ja
Hannele
15-05-2004, 22:51
 Tja, Finland är ju inte med...
*Felix matte*
15-05-2004, 23:09
CITAT (maudan @ 15-05-2004, 22:57) Lena PH var sååå bra men jag tycker att Ukrania...vete fasen om det stavas så...men i alla fall va den häftig...det va svårt att sitta still Grattis Maudan! Du har god smak... delad med majoritet Européer Ukraina vann!!!!!
Hannele
15-05-2004, 23:19
 Ukraina är absolut en värdig vinnare, kul med lite udda länder. Ett fattigt land, men dom fixar det nog nästa år.
zaaritha
15-05-2004, 23:20
Trevligt att Ukraina vann! Fartig låt!! Annorlunda. Lena Ph. va´värd att komma 5:a?--6:a? Synd om Norge. Men---låten va´ju inte nå´n höjdare, precis.........
Visst var det GO i Ukrainas låt, men det var inte precis melodin som tog dem till seger. Mer dansen och rytmen!!! Själv ville jag hellre att Serbien-Montenegro skulle vinna (föredrar att kunna sjunga med eller åtminstone nynna melodin, beror på språket), men de blev nu bara tvåa...
Förresten borde Melodifestivalen kallas musikfestivalen rätt och slätt med tanke på att man kan ställa upp med precis vad som helst nuförtiden, då skulle jag inte beklaga mig på samma sätt. Uttrycket schlager borde förresten också slopas helt i dessa sammanhang:(
Fram för Eurovision music contest!
Smekajsa
15-05-2004, 23:26
Hannele
15-05-2004, 23:26
CITAT (maudan @ 16-05-2004, 00:22) Snodde din bild Hannele...den va så fin  [/color]  Nja, min var den kanske inte... finns mer här: http://www.eurovision.tv/english/index.htm
Förresten, enligt svenska kommentatorn så skulle Ruslanas klädsel vara inspirerad av Sagan om ringen. Konstigt, jag hade snarare sagt Xena!
Rätt låt vann!!! Fast Cyperns bidrag var minst lika bra. CITAT Uttrycket schlager borde förresten också slopas helt i dessa sammanhang:( Läste i en tidigare tråd att schlager betyder Hit , alltså "en låt som slår".
Nu när du säger det så låter det bekant. Är det inte lättare att bara säga "hit" då!?
Ja, det tycker jag! T.o.m. lättare att stava till än schlager ...
Jag tycker också det är lite marigt med "terminologin". Heter det melodifestival så borde det väl vara melodier som tävlar, och melodin är väl bara det av tävlingsbidragen som framförs med musikinstrument. Personligen tycker jag att det blivit väldigt konstigt som det visas på TV, där själva melodierna mest framstår som någon slags ljudillustration till invecklade - och ibland mer eller mindre dansade - scenframträdanden med en mängd personer, tekniska effekter och rekvisita. Och i "Det gör ont" tycker jag att det kättjefulla juckandet med stativet inte alls passar ihop med biten/låten som jag tycker var rätt bra när jag enbart hörde den på radio.
Enl. Susning.nu: Melodi är en serie av toner som nynnas, visslas, sjungs eller spelas på något instrument.
Eurovision Song Contest, Schlagerfestivalen, Melodifestivalen, Melodi Grand Prix m.m. Kärt barn har många namn...
Mia, zon 3
17-05-2004, 06:44
Rätt låt vann!!!!! Tycker jag.... Men att det gnällts överallt på att Lena Ph skulle vara för sexig - det beror väl på vad man jämför med? Jag tyckte det var otroligt många "nakenchocker" i år.... Och visst, det är tråkigt att många kvinnliga artister tror att det krävs halv porrshow för att lyckas.... men är det inte ännu värre med alla mer eller mindre talanglösa manliga artister som tar med gogo-flickor på scen för att dölja att låten är kass!!???! Nej, tacka vet jag Ruslana, ingen bimbo-stil där inte!
Hannele
17-05-2004, 07:09
CITAT (Mia @ zon 3,17-05-2004, 07:44) men är det inte ännu värre med alla mer eller mindre talanglösa manliga artister som tar med gogo-flickor på scen Vi tyckte det syntes en och annan bar manlig bringa också, manliga dansade som gned sej mot den kvinnliga artisten. Vi gjorde väl ingen statistik, men det såg rätt så jämnt ut, om man räknar och tänker på könen. Här är alla. CITAT (Mia @ zon 3,17-05-2004, 07:44) Nej, tacka vet jag Ruslana, ingen bimbo-stil där inte!  Jag ser ganska mycket bar mage och någon långklänning har inte Ruslana...
Mia, zon 3
17-05-2004, 12:03
CITAT (Hannele @ 17-05-2004, 08:09) CITAT (Mia @ zon 3,17-05-2004, 07:44) Nej, tacka vet jag Ruslana, ingen bimbo-stil där inte!  Jag ser ganska mycket bar mage och någon långklänning har inte Ruslana... Är man bimbo för att man visar lite hud? Det tycker ju inte jag i alla fall.... och hennes outfit var väl ganska väl motiverad av låten/temat osv. Jag tycker nog att "bimbo" mer är någon som visar upp sig fysiskt för att dölja att det inte finns så mycket substans bakom. Men du har helt rätt, att det gäller så väl män som kvinnor! Bara lite orättvist; (nu när det börjar bli varmt) att män kan kasta skjortan utan att bli "utglodda", men som tjej skulle man hamna i kategorin "topless" och vara VÄLDIGT okonventionell.... Men vi svettas ju också, fast sådant tydligen är "typiskt manligt".....
vickeva
17-05-2004, 13:28
CITAT (Nutten @ 16-05-2004, 01:05) Nu när du säger det så låter det bekant. Är det inte lättare att bara säga "hit" då!? och kalla det för "hitfestivalen"??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|