Ulf Eriksson
Hej!

Jag håller på och planerar inför att bygga växthus. Jag har inventerat hur många kvadrat fönster jag har i en bod och har kommit fram till att växthuset kan bli upp till 50 kvadaratmeter.

Problemet är att de skisser etc som finns i trädgårdsböckerna bara visar växthus på 2-10 kvadrat.

Är det någon som har skisser, foton eller byggbeskrivningar? Eller någon som har sett en bra bok i ämnet (dock inte "växthusdrömmar" eller liknande böcker som bara behandlar de romantiska sidan av att ha ett växthus eller som beskriver hur man vattnar med bevattnignssytem). Det kanske finns någon någon som vill dela med sig av arkitektritningar?

Kommunen är ju så kinkiga, så de vill ha proffs-ritningar, så jag är väl tvungen att gå till en arkitekt så småningom i alla fall eller lära mig något proffs-program för att göra ritningar?

Ett alternativ till att bygga själv är kanske att köpa ett begagnat, eventuellt trasigt proffs-växthus någonstans i landet och åka och skruva ner det i sommar.

Alla tips mottages tacksamt.

Tack på förhand

Ulf
terraformer
Du kan ju alltid spana in Florums hemsida. Där finns det ett litet bildgalleri med många ideer. Hemsida
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon