Jag har fått så vansinnigt bra utfall i år på alla sådderna, svinnet mindre än väntat, men nu står plantorna lite stilla, de är spänstiga o har massor med stuns, men en del plantor har fått lite gulaktiga blad, som om de saknar ngt eller är jag fel ute?
Ev kan det väl vara att det varit en period med stark sol, mkt värme o en kraftig tillväxtperiod o nu har det varit hemskt kallt o molnigt? Vad tror ni som kan detta bättre o finns det nåt jag kan göra åt det? Annars verkar plantorna friska o saftspända.
kerstin z5-6
17-05-2004, 12:35
Hjärtbladen gulanar ju alltid o faller av , gulnar andra ,är det dags för svag näringslösning vid varje vattning
Då är det där vi har det! Jag har gödselvattnat varje vecka o inte mer. Okej, kissa på o vattna mer.

Du sa att nån inom Schyssta hade stockrosor, hur kan jag få veta vem o vad dom har? *intresserad*
kerstin z5-6
17-05-2004, 16:49
jag har Alcea rosea Chaters double vit fylld och aprikos fylld hög , Lena har nån lägre sort , tror det var aprikos det med ev även nån annan färg , Anki har låg Champangefärgad fylld:)
De kommer att finnas den 13 juni om du kommer då:)