Hejsan! Nu har alla min amaryllisar blommat utom den största löken. Jag köpte den i höstas. Några små blad är allt som har kommit ut efter tre månaders väntan. Och nu börjar de gulna och vissna! Nån som har nån ide om hur den kan räddas? undrar Sassa
Fialotta
21-01-2003, 14:46
Jag hänger på din fråga...jag har en som både blad o knoppen lite, lite bara kikade upp...man anar sådär...men sen tvärstannande den den fick stå ljust men den står fortfarande still...så nu vet inte jag om den har stejkat eller är tvärdö
Ledsamt värre
Ingrid på Västkusten
21-01-2003, 19:34
Todeloo,
Amaryllisarnas klocka är egentligen störd - de blomamr naturligt inte på vintern så ibland kan man få en amaryllis som 'klickar' - är löken fast? inga ruttnande delar ? Är rötterna prima? inget att oroa sig för - den kommer - säkert till sommaren
Hälsar ingrid
Fialotta
21-01-2003, 20:11
Tack Ingrid där fick jag tillbaks hoppet...det gör inget när den blommar bara den blommar
yla
21-01-2003, 23:55
jippie då kanske även min amaryllis som klickat ett par år kommer till sommaren min amaryllis fick tillomed vara ute hela sommaren o togs in för vila o så fram till då de va dags men den vill inte men frisk o fast o fin är den så men inga blad just nu,,vad ska jag göra lägga den till vila eller låta den stå framme o hoppas på sommarblom
Tjorven
22-01-2003, 09:02
Där fick jag Jag som trodde min amaryllis blivit hel knäpp men den blommade ju precis helt rätt enligt dess egen "klocka" I juli månad Jojo man lär så länge man lever.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.