Full version: döende amaryllis
Sassa
Hejsan!
Nu har alla min amaryllisar blommat utom den största löken. Jag köpte den i höstas. Några små blad är allt som har kommit ut efter tre månaders väntan. Och nu börjar de gulna och vissna! Nån som har nån ide om hur den kan räddas?
undrar Sassa sad.gif
Fialotta
Jag hänger på din
fråga...jag har en som både blad o knoppen lite, lite bara
kikade upp...man anar sådär...men sen tvärstannande den
den fick stå ljust men den står fortfarande still...så nu
vet inte jag om den har stejkat eller är tvärdö unsure.gif sad.gif

Ledsamt värre sad.gif
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Amaryllisarnas klocka är egentligen störd - de blomamr naturligt inte på vintern så ibland kan man få en amaryllis som 'klickar' - är löken fast? inga ruttnande delar ? Är rötterna prima?
inget att oroa sig för - den kommer - säkert till sommaren

Hälsar ingrid
Fialotta
Tack Ingrid
där fick jag tillbaks hoppet...det gör inget när den blommar bara
den blommar rolleyes.gif
yla
jippie då kanske även min amaryllis som klickat ett par år kommer till sommaren tongue.gif rolleyes.gif
min amaryllis fick tillomed vara ute hela sommaren o togs in för vila o så fram till då de va dags men den vill inte
men frisk o fast o fin är den så men inga blad just nu,,vad ska jag göra
lägga den till vila eller låta den stå framme o hoppas på sommarblom wub.gif
Tjorven
Där fick jag rolleyes.gif Jag som trodde min amaryllis blivit hel knäpp men den blommade ju precis helt rätt enligt dess egen "klocka" I juli månad Jojo man lär så länge man lever.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon