Full version: Fröäsådd
Annika zon 4
tongue.gif Hej alla "frötokar". Jag vill bara tala om att nu har jag satt igång med frösådden. Härligt, härligt. Jag känner i hela kroppen hur det bara spritter av förväntan. Jag har även tagit lite sticklingar. Det står nog inte på förens lobelian börja skifta grönt. Det står inte på förens, jag står där med alla omskolade växter, som jag inte vet vart jag ska göra av. Men det är konstigt, det brukar alltid fixa sig. ideérna brukar blomstra upp, under resans gång. biggrin.gif
Ina
Nu får jag allvarliga abstinensbesvär! Jag har bestämt mig att inte börja så något förrän efter fjällsemestern v. 7..... Men jag kan ju alltid gå igenom frölådan en gång till och drömma lite!! biggrin.gif
Britt-Marie i Bohuslän
Jag har också börjat. Pensérna har grott redan. Nu håller jag på med taklökar och fetknoppar. De funkar på berget.

Kul är det!!! biggrin.gif
abborrmaster
haha jag var före alla... Jag sådde mina första frön för denna sesong den 30/12 2002...

Kliar det så kliar det... i fingrarna alltså!

/Simon
Britt-Marie i Bohuslän
Jag klår dig med en dryg månad. Har ett gäng frösådder i krukor utomhus tongue.gif

Hälsar Britt-Marie
abborrmaster
D va som tusan... Nä nu lägger jag av med odling... sad.gif

...

...

..

...

...

skojade bara!

/Simon
Sylvia
Jag har sått Erigeron karvinskianus, den har en lång starträcka. Pelargoner ska jag så så fort såjorden kommer till min affär, ingen jord där ännu... sleep.gif
Sassa
CITAT (Sylvia @ 21-01-2003, 17:26)
Jag har sått Erigeron karvinskianus, den har en lång starträcka.

Vad är det för nåt?
och då svarar väl du att på svenska heter det kålrot och så får man skämmas...
undrar Sassa smile.gif
Sylvia
Nejdå, den heter visst murbinka på svenska. En sirlig växt med små rosavita "bellisblommor" på tunna stjälkar, hänger och slänger häftigt bland sommarblommorna i kruka och på land. En favorit med t.ex blekrosa pelargoner, dito blomstertobak och million bells-petunia... attan när man inte kan lägga in en bild!! Men se här: http://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/...mmarblommor.jpg
Hänger från kanten på skottkärran!
jazza
Hade inte haft något emot den kärran

Jazza
nina L
CITAT (Britt-Marie i Bohuslän @ 21-01-2003, 15:28)
Nu håller jag på med taklökar och fetknoppar.
Kul är det!!! biggrin.gif

Hur gör du? Mina taklöksbebisar bara dööööör sad.gif sad.gif
Britt-Marie i Bohuslän
Gör inget speciellt egentligen, har odlat från frön nu i ett par år och vattnar ganska snålt kanske? Har en odlingspyramid så ljus får de - har kanske bara haft tur!? kör med såjord och blandar i grus när jag har - men det har jag inte alltid. I år har jag inget grus, brukar norpa från vår grusväg och den är välsaltad i år.

Behöver små plantor för de små skrevorna i berget som är vår tomt. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon