Monica, Norrbotten zon 5
Jag sådde mina Ipomoea benichidory, Murgrönsvinda i början av april.
De grodde bra och växte till en början som de skulle.

När de första karaktärsbladen kom var de nästan vita. Jag skolade om dem en och en i små krukor i yrkesplantjord. Efter ett tag började de nya bladen vissna.

Jag flyttade ut krukorna till växthuset i början av maj och hoppades att plantorna skulle repa sig. Men inte då....
Nya (nästan vita) blad växer hela tiden fram men de vissnar allt eftersom.

sad.gif sad.gif sad.gif

Vad gör jag för fel?

Monica
Ti bee
Har inget svar, men har samma problem, mest med en annan vinda, vit månblomma, som vissnar bit för bit, vita blad som skrumpnar och faller av. Min frösådda murgrönsvinda mår inte heller så bra, har vita partier på bladen den med, fast den har klarat sig lite bättre än månblomman - än så länge...

Ja, varför blir bladen vita, varför mår plantorna dåligt? Det undrar jag med!
Hoppas att vi får svar! smile.gif
Fenja
Jag har inget svar, men jag sådde mina fröer ett och ett och de växer och är hur fina som helst. Har skolat om två gånger och nu bor de i miniväxthuset på balkongen och trivs bra där, de är efter toppning mellan 3 och 4 dm nu.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon