Annie-72
Hejsan!! Jag frågade ju för en tid sedan efter tips på vitblommande clematis och blev väldigt förtjust i Valge Daam som någon vänlig själ skickade bild på... men jag kan inte finna den någonstans i butik (ej i Karlstad iaf). Nån som vet var den går att beställa???//Kram Annie
Betty
Den finns på t.ex. Wickmans plantskola och Blomstergården
I vår STA-avd. gjorde vi en gemensam beställning till Roogoya i Estland. Vi fick vår beställning i förra veckan, pris/st för barrotade klematisar 30:- biggrin.gif
Annie-72
Tack Betty!!! Du är ju en pärla.. men hur komma i kontakt med Blomstergården, de hade ju bara en lista över sortimentet ej hur jag kommer i kontakt med dem.. Den finska sidan verkade mer komplicerad vad gäller beställning..//Annie
Betty
Här finns Blomstergården.
kerstin z5-6
Njaaa visst menar du

Blomstergården i Uddevalla

Här kan du i alla fall beställa den o andra estländska clematis via postorder o det är en firma jag rek smile.gif God personlig kontakat via tex mail eller tel smile.gif
Betty
CITAT (kerstin z5-6 @ 18-05-2004, 11:34)
Njaaa visst menar du

Blomstergården i Uddevalla

Här kan du i alla fall beställa den o andra estländska clematis via postorder o det är en firma jag rek smile.gif God personlig kontakat via tex mail eller tel smile.gif

Oops, den kände jag inte till Kerstin! Och så mycket närmare dit från Karlstad, bara 174 km! rolleyes.gif
kerstin z5-6
jamen de har postorder så avståndet spelar nog ingen roll smile.gif o jag kände inte till den andra smile.gifsmile.gif
MRLINDELL
Svårt att hitta en gemensam Clematis tråd .. så jag provar med en ny fråga här.

Jag har bl a två clematis intill husknuten som växer på bra nu. De har snott ihop sig kring en bambupinne och är nu på väg upp i ett stuprör. På stupröret har jag lindat ett grönt grovt snöre från Willab som man egentligen har till tomater.
Det är meningen att Clematis'arna skall ha något att hugga tag i medan den klättrat uppåt.
Jag vill minnas att det finns dylika klätterprylar typ 'nät' att köpa någonstans, vet någon var?
Elihe
På plantskolorna har de ståltrådsspaljéer för stuprör.
MVH tongue.gif
kerstin z5-6
Annars finns alltid armeringsjärns nät eller ett Clematisbord kanske
MRLINDELL
Jag skulle helst vilja ha ett plastat grönt tunnt stålnät som är enkelt att fästa runt röret genom att bara vika det runt.
Jag har en plan ....
Betty
Såna plastade nät heter "Net Up" och finns att köpa på bl.a. Obs! för 99:- och på Ö&B för 119:- De är 1,0 x 2,5 m. Rutorna är 50 x 50 mm, Bröderna Nelsons.
MRLINDELL
Låter intressant, skall kolla redan idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon