Full version: sticklingar...
Sollan
Jag ska vänta med utplanteringen av bebisarna så jag var ju tvungen att göra något annat... wub.gif
Har nu satt sticklingar av klätterhortensia, kaprifol och paradisbuske i sandblandad jord. Få se om det blir något....
Fick tips av sprängarbasen som var och sprängde hos mig i dag. Han tipsade att man skulle ta stenmjölet som bildas då de borrar. Skulle vara smaskens för växterna eftersom det innehåller mineraler. Någon som hört det förut?
/sollan
kerstin z5-6
ja i liten mängd -för fa småväxter i gruspartier , som bara består av grus o ingen jord alls, lever de ju på dessa mineraler bla .
men stenmjöl är bra till mycket ,under grusgångar tex .. hårt o fint efter vattning o inget ogräs fäster särskilt bra då ..
KURT
Tänk bara på att rent stenmjöl blir mycket hårt när det blir fuktigt, det är så liten porstorlek och alla korn är lika stora så det blir inte så luftigt. Men blandat med jord eller som underlag för plattor fungerar det ju. Man kan också strö det på nysådda växter (eller använda aska) för att hindra angrepp av jordloppor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon