Caprice
Har en fråga som kanske verkar snurrig, men jag måste fråga:
Är Botaniska trädgården och Trädgårdsföreningen olika parker i Göteborg, eller är trädgårdsföreningens park en del av Botaniska trädgården....? huh.gif

Hade tänkt mig ett besök i Rosariet, Trädgårdsföreningen i sommar... rolleyes.gif
soka
Nej, de tillhör inte samma anläggning. Men båda är mycket väl värda besöken. /Sophie
Lars-Olof Arvids
Jag håller med, båda är mycket sevärda! Har ni gott om tid bör ni även besöka Slottskogen som ligger nära Botaniska trädgården. Igår blev jag helt hänförd av två nyfödda älgkalvar i djurgårdarna där.

Olle
adrian
Botaniska har väldigt mycket köttätande växter, dem får du inte missa... smile.gif

Klimatanläggningarna är helt otroliga där inee, man vill ALDRIG gå hem därifrån... biggrin.gif

En kul sak...

De har en växt från Påsköarna men man får inte veta vilken det är...
Man har funnit gamla frön och lyckades få dem att gro, växten finns i ett rum och fick till slut frön som skulle planteras ut på deras "hemort" då detta idag är det enda existerande exemplaret.

Folk som kännt till denna växt har rest från hela världen för att få se den (botaniker m.m...).

Jag har en bekant som jobbat där och känner till detta.

Dessa frön måste vara väldigt åtråvärda... blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon