Full version: Daglilja -lök
nattis
Hejsan! Lyckligt hemkommen med en dagliljelök - Ed murray - planterade jag den i en kruka och ställde i garagefönstret. Detta var för drygt en månad sedan, och löken hade börjat gro i sin påse, några gulbleka blad som snabbt föll av. That´s it! Inget mer händer! Jag har den numera i köket och pysslar med den dagligen, men inget händer... Är den död nu? Någon som vet? Jag är helt novis i min nyanlagda trädgård, men föll handlöst för liljan på bilden... man lär av sina misstag sägs det... Alla tips mottags ytterst tacksamt!
azofia
Hej!
Nu vet inte jag var du bor men det låter som om det vore en god ide att plantera ut den i trädgården.
Gräv upp den ur krukan och känn på knölen, är den fortfarande hård så borde den ha klarat sig. Om den däremot är mjuk och svampig (rutten) så är risken stor att den dött...
Vet inte varför den skulle ha dött, det borde gå att förvara den i kruka inomhus om det är för kallt att plantera den när man köper den men det beror ju lite på omständigheterna.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon