Full version: Isop och jordgubbar?
e9sara
Tjena!

Har hört att det är smart att mixa in isop i jordgubbslandet. Isopen är ju flerårig så man bör ju tänka till innan man ploppar i fröna. Varför är det smart att mixa dessa växter (mer än att insekterna trivs med isop)?

Tacksam för synpunkter!
Sara
Mi70
Ingen aning faktiskt, men däremot bör man kanske vara medveten om att isop frösår sig ENORMT, varje frö blir en ny liten isop planta, till och med i mellanrummet mellan stenplattor.......................... tongue.gif unsure.gif wink.gif
sanna
...och jag som fortfarande inte lyckats få fröna att gro...bör de stratifieras?

Sanna
Mi70
Hmmm, kanske, med tanke på att mina frösådda plantor uppkommer NU, efter att ha haft blommande isop på dessa platser förra året............! Däremot hade jag inga tecken på frösådda småplantor i slutet av förra sommaren. Med tanke på den enorma mängden småplantor som nu dyker upp, bör rimligen något frö ha gett upphov till några småplantor redan i sept eller så, om de INTE behövde vintern på sig..... Värt en sväng i kylen iallafall! biggrin.gif huh.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon