kerstin z5-6
Kolla in Irma -blankt friskt bladverk massor av knopp,rotäkta .
Hon ser lovande ut eller hur ?
Köpt av rosensällskapet på mässan -så hon har varit i växthus -därav den tidiga blommningen smile.gif
Cilla
Mmmm, vackert! Själv njuter jag av knopparna på min pimpinellros Finlands vita ros och av en liten krukbusksak i miniformat som inhandlades igår.

Har just satt en Mozart i backen samt en röd, enkel pimpinell som jag glömt namnet på och som jag hoppas ska bli lika stor som min finska, dvs snart 3x3 meter.
Katrina
En jättevacker ros är Irma! Växer lite barskt bara... sleep.gif
Jag har införskaffat alla fyra Balsgårdsrosorna och hittills är Irma favorit tack vare de vackra blommorna och att de är så hållbara!
Grattis till ett bra köp! smile.gif
Kajsa
Oj kerstin så vacker den är, jag kan knappt vänta tills min Irma slår ut, satte den i höstas och inget av grenarna frös ner i vinter.
Cilla, rosen Mozart är en av mina favoriter har haft min i fem år och den har aldrig frusit tillbaka, blommar som en tok långt in på hösten. Så ska rosor vara, inget krångel. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon