Ullet
till dessa? Lupiner, riddarsporrar, löjtnantshjärtan o prästkrage vet jag men sen då? huh.gif Står helt stilla i huvudet. smile.gif
Copycat
Pimpinellros, LuktPion, Fingerborgsblomma, Akleja, Myskmalva, Stor Blåklocka, Lavendel, Jättevallmo, Trädgårdsnejlika, Stjärnflocka, Krollilja, Toppklocka, Bergenia, Blodalunrot, Tigerlilja, Stormhatt, Höstflox och Plymspirea förutom dom du redan nämnt, räknas till mormorstäppan. wub.gif
Kajsa
Och fler
Isop, Iris, Daglilja, Mose Brinnande buske, vit Julros, Nattviol, Luktärter, Malört, Kryddsalvia, Åbrodd, Humle, Kaprifol, Syrén, Fläder, Dahlia, Pingstlilja, Pärlhyacint, Kejsarkrona, Stockrosor.
Har sett en firma som heter "Mormorsväxter" på nätet som säljer fröer,
du kanske kan söka på google. rolleyes.gif
Madeleine1
Jag visste inte att mormorsväxter och mormorstäppan var ett begrepp. Vad står det för egentligen?
Copycat
Det är dom gamla växterna som fanns i mormors rabatter, och hennes mormor i sin tur. Med andra ord mycket gamla växter, inga nymodigheter där inte. wub.gif
Fenja
Här hittar men dem: Mormorsväxter
Mvh
Fenja
Ullet
tack så mycket för era svar, jag ska kolla länken o se vad jag hittar som passar mig. *ler* Tusen tack!
lavendel
Hej! rolleyes.gif
Vill inte va nån glädjedödare men...mormorsväxter verkar inte finnas kvar..senaste uppdateringen var i början av förra året ..finns det nån som fått kontakt med dom senare?????
Lavendel
Ullet
jag kollade på hemsidan o där fanns inte mkt i katalogväg, skickade ett mail men kollade inte senaste uppdateringen. Hm... Få se om det finns ngn annan på andra sidan mailen där ananrs får man väl betrakta det som hopplöst. Trist... sleep.gif
Fenja
Ullet! Du kan ju få en massa tips i alla fall på vilka växter mormor hade i sin trädgård genom att titta på sidan även om den är nedlagd. Skriv ner vad du är intresserad av och kolla om du inte kan få tag på fröer hos:Impecta
De har en himla massa fröer!
Mvh
Fenja
Unn
Nä, tror inte heller att mormors växter är aktiva längre. Fast någon här på odla tror jag faktiskt fick leverans av fröer från dem under senvintern om jag inre minns fel. Jag fick det inte mad.gif . Gör som Tesa säger, kolla sortimentet och beställ nån annanstans, här en till återförsäljare som verkar trevlig : http://www.raravaxter.com

Äsh...tycks som om jag glömt bort hur man infogar länkar.... huh.gif men den adressen är det iaf smile.gif Unn

Jo men länken dök ju upp när jag skickade biggrin.gif
Kajsa
Mormorsrosen / Centifolia MAJOR
Den här tusenbladsrosen är väl fin, har funnits vid många äldre trädgårdar och ödetorp, sprider sig med rotskott, zon 5 och får mycket taggar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon