Mi70
Jag har släpat ut min största ängel på sommarbete, och orkade inte ta in den igår kväll, även om det kändes kallt. Den fick stå kvar ute draperad med en stor fiberduk som jag knöt ihop runt stammen längst ner. De mindre kompisarna ("bara" någon meter höga), fick komma in. Inatt har det varit 0,7 grader såg jag på termometern! Ängeln såg fin ut då den slapp kappan i morse. Hade jag vetat att det skulle bli SÅ kallt hade jag nog tagit in den, men den verkar tydligen klara sådana temperaturer, åtminstone med lite hjälp!

smile.gif
lisselbo
wacko.gif
Har haft min ängel ute sen början av Maj (ca 2 mil norr om Uppsala), vissa nätter har det varit ner mot 0 sträcket, har inte täckt den med nå´t och den mår bra ändå.
Hela stammen är täckt med nya blad, har jag haft tur eller....?
Den står i en stor flätad korg som jag har klätt invändigt med en svart sopsäck, passade precis.
netaave
CITAT (lisselbo @ 23-05-2004, 09:22)
wacko.gif
Har haft min ängel ute sen början av Maj (ca 2 mil norr om Uppsala), vissa nätter har det varit ner mot 0 sträcket, har inte täckt den med nå´t och den mår bra ändå.
Den står i en stor flätad korg som jag har klätt invändigt med en svart sopsäck, passade precis.

Jag bor också 2 mil norr om Uppsala och jag har inte vågat ta ut min än. Väntar nog till järnnätterna är över. Jag brukar dra fram den till altandörren och låta den stå där när dörren är öppen för att härda sig.
Jag bor på andra sidan sjön!
lisselbo
jag bor oxå på andra sidan sjön, Lisselbo
~~Marie~~
netaave
CITAT (lisselbo @ 23-05-2004, 14:47)
jag bor oxå på andra sidan sjön, Lisselbo
~~Marie~~

Då kan vi vinka åt varann då, jag bor i samhället.
lisselbo
CITAT (netaave @ 23-05-2004, 12:19)
CITAT (lisselbo @ 23-05-2004, 09:22)
wacko.gif

Jag bor också 2 mil norr om Uppsala och jag har inte vågat ta ut min än. Väntar nog till järnnätterna är över. Jag brukar dra fram den till altandörren och låta den stå där när dörren är öppen för att härda sig.
Jag bor på andra sidan sjön!

wink.gif
Du kanske menar andra sidan sjön från mitt håll
~~Marie~~
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon