Full version: olah
olah
Hej - jag har köpt ett 7,5 kvm växthus och undrar om man kan måla aluminiumprofilen själv ? Det ser så fint ut med målade profiler - men fanns inte till detta växthus . Vilken färg skall man issåfall använda ? Håller det med tiden ?

Tack
Åsa, mälardalen zon 2
Tror inte det går så bra att måla själv, har för mig att det i tidigare inlägg tipsats om att ringa någon billackeringsfirma och se om man kan lämna in stommen för lackering i önskad färg.
Kjellepelle
Det går bra att måla aluminium själv om man grundar med etsande primer, finns att köpa i färghandeln.
olah
etsande primer - det låter avancerat ...

Är det ngn som gjort detta med lyckat resultat eller är det bara att lägga ner det projektet ??

mvh ola
Kjellepelle
Det är inget avancerat alls, bara att pensla på som vanlig färg. Etsprimer är mycket tunn och dryg, så köp inte för mycket.
olah
Oki . då skall jag testa !!

Tack för tips.

/ Ola
Eleanor
Linoljefärg är annars lösningen för din målning! Den blandar du själv till önskad kulör. Funkar på ALLT! Linolja+terpentin+pigment.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon