Full version: Munkhätta , blå
myskmadra
Jag var en sväng på Weibulls idag och föll för en blå munkhätta. Vet någon hur en sådan ser ut när den blommar, höjd och i vilket läge den kan trivas? rolleyes.gif
myskmadra
Har ingen på forumet hört talas om en sådan? Tyvärr fick jag inte med nån etikett - plantan reades på Weibulls i centrala Stockholm. För ovanlighetens skull visste inte heller personalen något när jag frågade.
På nätet har jag hittat munkhättor med röda blommor?!
Hälsningar! rolleyes.gif
myskmadra
Jag har allt snurrat till det! Plantan heter "fransk blåmunk". "bra minne men kort". Nu frågar jag igen och hoppas på svar - vet någon hur hög den blir och i vilket läge den trivs? smile.gif unsure.gif blink.gif Just nu står den i lilla växthuset och väntar på att rabatterna ska torka upp efter allt regnande. "lerigt" mad.gif
Alpiner i Halmstad
Dina blåmunkar blir ca 25 cm höga och Du planterar ut dem i ett soligt och varmt läge.
Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon