Full version: hon blommar
yla
en bild på hela klasen

otroligt vackra är dom o doftar MYCKET
i hela lägenheten
Blomstersmurfen
WOW!!!
yla
hon står i sovrummet o doftar
jag vaknade me huvudvärk idag sad.gif
kan det vara doften månne
jag brukar annars sällan ha huvudvärk mad.gif
nåja jag älskar blommorna ändå
sådet så
bea
Menar du. Wolfie, att växten är 57 år gammal?
/bea
yla
CITAT (bea @ 23-05-2004, 21:33)
Menar du. Wolfie, att växten är 57 år gammal?
/bea

ja min mamma fick den av sin syster då hon fick mej
o nu har jag den
visst är det kul
Nanna
Helt otroligt att den lever kvar efter 57 år. Då måste den vara bra stor eller? Jag skulle då vara helt livrädd att råka ta livet av den.
tongue.gif
MariaS
Jag har hört att om man sköter sin porslinsblomma rätt, kan den gå i arv flera sekler! wub.gif wub.gif wub.gif

Var rädd om den wub.gif

MariaS
mekare
jag har ärvt en efter min farmor, vet tyvärr inte hur gammal den är och farmor finns inte mer.
jag ärvde två bladkaktusar oxå, det är kul att ha något kvar farmor. Hon älskade blommor precis som jag så det känns som hon finns kvar i blommorna lite.
*Molly*
Jag har också en porslinblomma som är full av vackra blommor just nu men jag klarade inte av den starka doften så nu står den på min inglasade altan. sad.gif
Kajsa
57 år otroligt, den ser mjuk ut som en filt, vilken lycka. Jag ropade på maken så han också fick se blomman. biggrin.gif
*Felix matte*
Vilket arv... skönare än guld och penningar wub.gif

dottern har ett blommande exemplar men jag har svårt att tåla den starka doften.
Pia mitt i Skåne
På den där närbilden ser blomman ut som om den är gjord av mjuk, luddig, härlig, vit plysch. LÄCKER!
(Kanske nästa bytesobjekt?)rolleyes.gif
yla
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 29-05-2004, 10:16)
På den där närbilden ser blomman ut som om den är gjord av mjuk, luddig, härlig, vit plysch. LÄCKER!
(Kanske nästa bytesobjekt?)rolleyes.gif

jag har skickat små blad lite hit o dit
annneli har redan fått upp sin så här

den är från annelis album skojjigt att se hur min 57åring fortfarande kan föröka sej rolleyes.gif
jodå du kan också få ett par blad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon