råse-marie
Måste bara skryta om min gulliga unge får man visa lite kort på henne i väntan på bilder på mina växtligheter i trädgården???????? wub.gif wub.gif
Ja titta om ni har lust ,annars är det bara att skippa den här tråden tongue.gif
Adress .... http://cachmine.info.se biggrin.gif
Eva i Norrköping
Jaa du, barn är underbara...! Var hon verkligen så där liten när hon föddes? Otroligt!
Tack för titten!
*Felix matte*
Skryt på du biggrin.gif Sååå söt hon är wub.gif Finns ingen vackrare blomma i din trädgård.
min förstfödde vägde 60 gram mer, nu är han 186 cm stilig ung man.
Passa på att njuta av barnatiden.... snart är hon stor smile.gif wub.gif
råse-marie
Jo det är sant! så liten var hon rolleyes.gif vi fick köpa och sticka dockkläder till första permissionen från prematuravdelningen.
Men precis som med plantor så blir liten -----större och nu är hon 4 år.
Var tar tiden vägen.
Dessutom har vi så kul för hon gillar att plantera precis som sin mor wub.gif
Tur är väl det för det blir många besök på blomster affärer och titta och drömma om växter.
renate
tongue.gif Så söt er lilla flicka är,fina album du gjorde.
Hälsningar från Renate rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
råse-marie
Tack rolleyes.gif Ska försöka att fixa lite bilder på trädgården sen( ja den lilla jag har... biggrin.gif )
Hur går det Renate har din katt kommit till rätta????
Jag hoppas det
smile.gif
Tyvärr kan jag inte ha några djur pga av min allergi men jag skulle vilja köpa en vädurskanin till Josefine ( vi skulle ha den ute året om) Men jag är tveksam eftersom den nog skulle äta upp mina växter mad.gif och då kanske det skulle sluta olyckligt för kaninen wink.gif .Vi får väl se hur vi gör.
Är det någon som har erfarenheter eller tips motas dom gärna smile.gif smile.gif smile.gif
azofia
Visst kan en kanin bo ute året om. Ser i din profil att du bor i Västerås, då borde det gå utmärkt.
Bygg en liten inhägnad gärna nära ert hus, med tak av nät om skydd mot rovfåglar, som är lagom stor (ett par kvadratmeter eller större). Ge kaninen ett lite hus (modell mindre) som är isolerat mot vind och kyla så att den kan vara där under värsta vinterstormarna, denna inredes med spån och hö eller halm och hö.
Se även till så att inga rovdjur kan gräva sig in, gör t ex en botten av tex nät som du gräver ner lite så att kaninen inte skadar tassarna. Detta hindar även ninen från att gräva sig ut. rolleyes.gif

Tänk bara på att så länge din dotter är så liten så är det hennes föräldrar som är huvudansvariga för skötseln av djuret, så om hon inte vill städa åt kaninen så kan det ju bli problem med din allergi, men det har du säkert redan tänkt på
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon