Full version: jaga hare
-asno-
Hej

Satte förra året krollilja som jag väntat på. Imorse när jag skulle titta hur lågnt de kommit ser jag - ingenting mad.gif Inte ett spår av nån krollilja. Det kunde jag stå ut med men sen när jag kollade om nåt annat blivit uppätet vad ser jag. Min frösådda gentiana som det äntligen var fyra knoppar på som straxt skulle slå ut är oxå aväten. Inte en knopp kvar.
Den var det jag i år väntade mest på i hela rabatten. Man kan ju bli ilsken för mindre.

/Åsa
HelénE
Du får lägga ut gröna trevliga lockbeten från rabatten och sen i en gång in mot stekgrytan...mums rolleyes.gif

Ärligt talat, det ser inte så roligt ut, men bästa skyddet mot harar o rådjur är att göra som min pappa. Han har staket runt rabatten och täcker med hönsnät...sen när växterna har tagit sig tar han bort nätet och oftast får det då vara ifred.

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon