Full version: pallkragar
yla
en sak är säker o de är att iår ska det bli pallkragar även hos mej
för ett av problemen med en vildvuxen tomt är ju att det vilda lätt tar över
o då är det ju perfekt med lite ordning i form av pallkragar
o med en vildvuxen tomt så kan de nog tillomed nästan bli snyggt
wub.gif med fyrkantigheten
dessutom måste det vara enklare att punktbevattna då man har dom samlade i en pallkrage
det kryper i mej av lust att sätta igång o det kan man kanske göra om man gör en varmbänk i pallkragen eller har jag förstått fel unsure.gif
ja som sagt snart snart
nina L
hittar du många pallkragar här i närheten av stockholm så är jag intresserad av sådana.
Jag har letat vid byggen men inte sett några och har inte hittat någon som säljer såna. Så tipsa mig gärna rolleyes.gif
Berith
Sök på gula sidorna, brukar ge napp! smile.gif
yla
CITAT (nina L @ 22-01-2003, 19:37)
hittar du många pallkragar här i närheten av stockholm så är jag intresserad av sådana.

hittar jag inga alldeles lätt så spikar jag nog ihop nåt själv
smile.gif
är alldeles för otålig för att åka runt o leta o gamla plankor hittar man alltid
tongue.gif
man kan väl få va me i pallkrageklubben även om de inte är äkta palllisar
men jag ska naturligtvis göra ett försök
känner en kille som jobbar på ett lager rolleyes.gif
där kanske de finns palkragar
Anni
Det måste väl inte vara en pallkrage. Eller …?

Jag har byggt boxar av trä, som jag har linoljat och klätt på insidan med dammduk. Jag har lämnat ett par centimenters avstånd mellan varje bräda. (Dekorativt med den svarta randen.) I varje box har jag varmbänk.

På ett par boxar har jag gjort en ställning, som är höj- och sänkbar med hjälp av VP-rör och Rättviksknutar, för fiberväven. Resultatet har blivit över förväntan och inget ogräs har hittat dit.

Hälsningar Anni
Gunvor Nilsson
Det här med pallkragar är ingen nödvändighet - men ett utmärkt hjälpmedel för oss lite lata eller med tummen mitt i handen eller långt till brädgårn! tongue.gif Du har nog gjort en lyxvariant! Skicka gärna bild av den om du har möjlighet! tongue.gif
Anni
Visar gärna bild när jag har greppat hur man gör!
Anni
Hej,

Äntligen ska jag, med hjälp av assistans jag fått av Åsa och Kurt, nu försöka lägga in en bild på "min pallkrage".

Boxarna är 1,50 i kvadrat och 80 cm höga för att underlätta arbetet.

hälsningar Anni
Berith
Snyggt jobbat! smile.gif Både med bilden och boxen.
Gunvor Nilsson
ÅÅÅÅÅ Anni va´ fiiin! Proffsvariant! ohmy.gif
Betty
Tittade på dina sommarbilder Anni, kan bara säga WOW!!! så fint!
Anni
Tack för visad uppskattning!

Men proffsvariant kan jag inte hålla med om.

Tips: En bra skruvdragare - och man snickrar vad som helst för trädgården - nästan i alla fall.

hälsar Anni
e_sedell
CITAT (oldwolfie @ 23-01-2003, 00:04)
CITAT (nina L @ 22-01-2003, 19:37)

hittar jag inga alldeles lätt så spikar jag nog ihop nåt själv
smile.gif
är alldeles för otålig för att åka runt o leta o gamla plankor hittar man alltid
tongue.gif
man kan väl få va me i pallkrageklubben även om de inte är äkta palllisar
men jag ska naturligtvis göra ett försök
känner en kille som jobbar på ett lager rolleyes.gif
där kanske de finns palkragar

hör med någon bygg varuhandel annars...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon