Full version: föregående/nästa
yla
skulle vara bra om den låg nere till vänster istället om man vill gå til nästa i en lång tråd så slipper man gå upp för att komma till nästa

wub.gif bara en liten önskan ,o fundering
Berith
Nejmen, vad du hittar mycket underligt! Hur funkar den egentligen, eller är det jag som inte fattar, o hemska tanke! När jag klickade på 'föregående' från ditt inlägg så hamnar jag ju i Eva Sw tråd... Och när jag där klickar på nästa åker jag tillbaka hit.

Hmm! blink.gif unsure.gif huh.gif
abborrmaster
ja, förra tråden, förrförra tråden, nästa tråd osså där.... använder dem aldrig iallafall...

/Simon
Berith
CITAT (abborrmaster @ 22-01-2003, 18:21)
ja, förra tråden, förrförra tråden, nästa tråd osså där....

Och jag som trodde att det var konstigare än så! smile.gif Då hade jag ju fattat alltså, men inte fattat att jag fattat att jag fattat...
abborrmaster
hehe... ungefär som jag vet at du vet att du inte vet att jag vet att du inte vet.. Eller nåt sånt.

/Simon
Sofia
CITAT (oldwolfie @ 22-01-2003, 13:56)
skulle vara bra om den låg nere till vänster istället om man vill gå til nästa i en lång tråd så slipper man gå upp för att komma till nästa

wub.gif bara en liten önskan ,o fundering

Samma sak har jag tidigare önskat, och då fått svaret att det hamnade på "skagöralistan", så vi får väl hoppas att det blir av snart. Fast det ska inte vara "istället" utan det ska var "också" - tycker jag. smile.gif
Ingemar
Jag har inte glömt det smile.gif

Måste bara fundera på hur jag ska lösa alla ändringar, det får ju inte bli för mycket och för rörigt.

Jag tänkte mig också att « Föregående | Nästa » skulle ligga både uppe och nere. Problemet är bara att den motsvarande platsen där nere är upptagen av notering av "antal svar osv" och då får ju det ligga någon annanstans.
yla
kanske de grejer som ligger till höger nere inte behöver finnas både uppe o nere då skulle man kunna ta bort de o lägga antal svar där istället
för jag antar att man använder föregående/nästa oftare än de andra

eller

flåt att jag ställer till besvär men de blir mycke scrollande annars
wub.gif
Virgo
hej,

Jag tycker det är viktigare med knappen "Tillbaka till aktiva ämnen" längst ner . Absolut nödvändigt när man skrivit svar på ett inlägg, när man (jag) håller till i aktiva ämnen.

Föregående/nästa har jag tryckt på en gång och kommer inte göra det en gång till.
yla
jo de fungerar riktigt bra faktiskt me föregående nästa
speciellt då man varit borta ett tag o vill komma ikapp
då räcker det inte med aktuella inlägg som annars ju e perfekt
Berith
Jag måtte antagligen läsa inläggen på ett väldigt eget annorlunda sätt... blink.gif

Från indexsidan går jag in till varje avdelning, som support, och där klickar jag på första inlägget om det är en ny tråd, eller på senaste skrivna inlägg. Eftersom jag vet vad jag läste förra gången (eller mha datumet) läser jag de inlägg som skrivits efter det. Och då är jag ju längst ner på sidan så då är det bara att klicka 'tillbaka till support', 'markera denna avdelning som läst' så är jag tillbaka på index igen! smile.gif

'Aktuella inlägg' använder jag aldrig, 'föregående - nästa' hade jag aldrig testat förrän igår, 'tillbaka till aktiva ämnen' har jag aldrig sett... wacko.gif
--------------
Testade 'aktuella inlägg'! Där kan man ju inte se vilka trådar man själv är aktiv i, vilket är en fördel om det rör sej om sånt man är intresserad av. Men det beror ju naturligtvis på om man läser alla inlägg eller bara dom spännande. smile.gif
Ingemar
CITAT (oldwolfie @ 22-01-2003, 23:39)
kanske de grejer som ligger till höger nere inte behöver finnas både uppe o nere då skulle man kunna ta bort de o lägga antal svar där istället
för jag antar att man använder föregående/nästa  oftare än de andra

eller

flåt att jag ställer till besvär men de blir mycke scrollande annars
wub.gif

Jag vill helst inte ta bort de länkarna, de används en hel del. Jag får försöka få in det ändå.

Men för att slippa scrolla finns det längst ner till höger i alla inlägg en pil som pekar uppåt, ett klick på den tar dig snabbt längst upp på sidan.
Ingemar
CITAT (Virgo @ 23-01-2003, 00:38)
hej,

Jag tycker det är viktigare med knappen "Tillbaka till aktiva ämnen" längst ner . Absolut nödvändigt när man skrivit svar på ett inlägg, när man (jag) håller till i aktiva ämnen.

Frågan är också var det ska ligga? Under "Gå till: Support"? Det får ju inte bli för mycket.

Gå till: Support
Gå till: Aktiva ämnen

Jag har funderat på att lägga det i menyn till höger istället under "Välj avdelning"
Ingemar
CITAT (Berith @ 23-01-2003, 06:27)
Jag måtte antagligen läsa inläggen på ett väldigt eget annorlunda sätt... blink.gif

Från indexsidan går jag in till varje avdelning, som support, och där klickar jag på första inlägget om det är en ny tråd, eller på senaste skrivna inlägg. Eftersom jag vet vad jag läste förra gången (eller mha datumet) läser jag de inlägg som skrivits efter det. Och då är jag ju längst ner på sidan så då är det bara att klicka 'tillbaka till support', 'markera denna avdelning som läst' så är jag tillbaka på index igen! smile.gif

'Aktuella inlägg' använder jag aldrig, 'föregående - nästa' hade jag aldrig testat förrän igår, 'tillbaka till aktiva ämnen' har jag aldrig sett... wacko.gif
--------------
Testade 'aktuella inlägg'! Där kan man ju inte se vilka trådar man själv är aktiv i, vilket är en fördel om det rör sej om sånt man är intresserad av. Men det beror ju naturligtvis på om man läser alla inlägg eller bara dom spännande. smile.gif

Jag tror du läser på det vanligaste sättet smile.gif Jag läser själv så.
yla
hehe jag har inte settt den pilen förut
den e ju suverän dumt av mej att inte se den
då behöver du inte göra nåt för min skull
rolleyes.gif
jag slipper ju skrollandet tongue.gif
bra me lite support nu ska jag använda pilen

wub.gif biggrin.gif tack ingemar
yla
nu har även jag sällat mej till ert sätt att läsa o då e de inga som helst problem
nu har jag full kontroll på var jag har varit wub.gif rolleyes.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 23-01-2003, 06:27)

Jag har nog ännu inte lärt mej hur allt funkar på denna sida
Klickar och letar och hamnar lite här & där
Helt utom kontroll vad jag läst och inte läst.
Ska försöka göra som du- Kanske missar jag minst antal inlägg då biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon