Full version: Paradisträd
lena:-)
Varför blir Paradisträdet alldeles mjukt och slokigt....inte alla blad men många? Står i nästan söderfönster men har flera träd och bara ett har blivit sånt. Har haft Paradisträd väldigt länge och ganska många och ibland har de blivit på det viset, men varför och kan man reparera det? Bladen brukar ju trilla av efter ett tag.
Emser
Hmmm...jag har hört att P. träden slutar sitt liv på det sättet. Det du kan göra är att ta toppsticklingar.
Såvida det inte är för torr jord eller för lite näring... sleep.gif
lena:-)
....hm ..nu vart det riktigt eländigt bland Paradisträden. sad.gif Du menar att den tynar sakta bort framför mina ögon? Jag kommer inte ihåg om jag klarat de andra när det blivit på detta viset. Ibland tror jag att jag klippt ner väldigt rejält. Jag kan lite tänka att de har fått det för bra, mycket vatten och näring periodvis, och nästan avglömda däremellan. Detta exemlar är ganska så stort och jag har drivit upp den från en stickling så jag skulle gärna vilja att den kryar på sig igen. unsure.gif
Birgitta H
Hej Jag har också paradisträd , både stora o små plantor o min syrra har jättestora gamla som hon har misshandlat så dom blommade. Jag tror som du själv är inne på att du gett dom för mycket vatten.
Låt dom törsta ett tag så får du se att det kanske går vägen, kolla hur blöt jorden är, du vet väl att dom lagrar massor av vatten i blad o stam.
Birgitta
*Molly*
Mitt stora paradisträd blev alldeles mjukt och slokade förra sommaren när jag var bortrest det hade stått för mörkt inne i rummet (hade dragit för gardinerna )och fått för lite vatten.
Tänkte först ge upp och slänga det men sen ställde jag det ljust och varmt och stöttade med blompinnar samt vattnade rejält med jämna mellanrum .
Det repade sig på nån månad och lever och frodas än wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon