Mina pelargoner verkar ha fått något skit på sig. Alla blomknoppar som kommer torkar in och dör. Jag har provat att ha dom i olika miljöer fuktigt/ torrt, varmt/svalt, ljust/ mörkare. Inget verkar hjälpa och nu har jag ställt ut dom för att dom inte ska smitta några andra växter. För mig ser det ut att vara nån typ av svamp/mögel men varför går det bara på blomknopparna.
Känner inte igen problemet från pelargoner men däremot på pioner. Vad det beror på kan jag inte heller säga. (Så varför svarar jag...)
Pröva att plantera om pellisarna, är det enda tips jag kan komma med.
/sollan
Jag har också råkat ut för att knopparna faller av pelargonier. Jag tror att man ska sätta om dom direkt man har köpt dom och nypa av knopparna, de sorter som detta drabbas av har jag fått för mig är av sämre kvalite..
Jag hade samma problem. Jag gick in under frågor och svar och tittade och där fann jag svaret under rubriken "pelargoner".
Köpepelargoner är för hårt drivna. Det är fullständigt normalt att knopparna torkar och faller av. Ta bort dem, plantera om i liiite större kruka och vattna måttligt. Då kommer det nya, fina knoppar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.