Full version: Talgoxen sjunger..
Ina
Idag var det en talgoxe som gick på och väsnades för fullt. Det kändes lite konstigt, jag fick nästan ta tag i mig själv och hejda mig för att inte grabba en spade och börja gräva nånstans. Jag har sett skator som har börjat dra omkring på pinnar också....
Det är inte bara vi trädgårdsgalningar som längtar efter riktig vår, verkar det som!!! laugh.gif
Helen i Skåne
Här är det också ett himla liv i trädgården. Härligt! Hur grå det förresten i skolan Ina? smile.gif
Sylvia
CITAT (Ina @ 22-01-2003, 17:36)
Det kändes lite konstigt, jag fick nästan ta tag i mig själv och hejda mig för att inte grabba en spade och börja gräva nånstans.

Då är du mer måttlig än jag, som HAR greppat spaden och grävt ner lite tulpanlökar nu...
Ina
Sylvia, jag tror inte att jag hade fått ner spaden tillräckligt djupt för att eventuella lökar skulle bli nöjda. Här är 3 cm gegga ovanpå hårdfrusen jord... wacko.gif Fast.... jag testade ju aldrig, så jag vet ju inte säkert, det kanske hade gått att gräva. laugh.gif

Jodå, Helen, skolan går bra, fast ibland känns det riktigt motigt. Just nu skall jag få till en analys på en "egen" patient (rollspelad av en kurskompis) och ett försenat barnutlåtande rörande ett autentiskt fall. Det är känns rätt hopplöst att sitta ensam och skriva ocoh försöka få till något som känns tillräckligt vederhäftigt och förankrat i materialet, samtidigt som det inte får vara några formuleringar som kan vara kränkande. Sen har vi projektarbetet på tema "Invandrare och psykosomatik" + det egna litteraturvalet som skall redovisas i v. 8..... Jag är inte sysslolös precis.
Det har ordnat sig med praktikplatsen, precis som alla goa människor här på forum förutspådde, och det känns rätt skönt att veta att jag skall jobba "på riktigt" snart. Fast ibland när jag har kört fast med mina skrivjobb så får jag världens ågren när jag tänker på att jag snart skall ut på en arbetsplats... unsure.gif
Helen i Skåne
Från min lilla websidevärld verkar det du säger JÄTTESPÄNNANDE! Men jag förstår vad du menar...när jag gick min utbildning skulle vi också jobba med låtsasuppdrag och det kan kännas lite märkligt. Spännande med din praktik, ser fram emot att få höra mer om hur det går och hur det känns. LYCKA TILL!!! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon