Full version: elak son
Ralf
Visade min son siten www.avigsidan.com. Där handlar det om skrivfel.
Dom berättade bland annat om en man som läst en lapp i en tvättstuga.
Det hade stått någon anmärkning, under den hade någon skrivit:
”Lär dig å stava”
Sedan hade någon rättat detta och skrivit
”Lär dig och stava”
Som följdes av
”Lär dig att stava”

Idag i sonens skola bråkade några elever. Påhejjargruppen ropade ”slå han, slå han”. Varpå min son sade ”Slå HONOM”
Fialotta
Skulle nog sagt " Sluta slåss"
wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif
abborrmaster
CITAT (maudan @ 22-01-2003, 20:48)
Skulle nog sagt " Sluta slåss"
wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif

sluta ATT slåss biggrin.gif

/Simon
*Felix matte*
CITAT (Ralf @ 22-01-2003, 20:43)
Sedan hade någon rättat detta och skrivit
”Lär dig och stava”
Idag i sonens skola bråkade några elever. Påhejjargruppen ropade ”slå han, slå han”. Varpå min son sade ”Slå HONOM”

SLUTA SLÅSS!!! och därmed BASTA!!!
Vem har väl rätt att sätta sej till doms över sin nästa
och än värre SLÅ denne? Svar: Ingen!!!
Apropå skrivspråket:
KOMMATECKNETS BETYDELSE. En Telegrafist i det forna Sovjetunionen fick följande telegram. Fången avrättas, ej skickas till Sibirien. Telegrafisten tyckte synd om den dödsdömde fången och flyttade kommatecknet. Fången avrättas ej, skickas till Sibirien. Av detta lär man att ett kommatecken kan vara skillnad mellan liv och död.
Sylvia
Jag brukar också hänga på Avigsidan när jag behöver muntra upp mig. Och så finns det ett ställe till, www.skrivihop.nu som är liknande. De jagar klantig svenska på offentliga platser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon