Full version: Pelargoner
Nellie
Nu får jag snart panik.

Jag köpte 30 pelargonsticklingar tidigare i mars.
Jag har skött dem som man skall, de har fått gödning en gång i veckan, jag har nypit av alla knoppar för att de skall bli kraftigare.

Sedan en månad är de nedgrävda i västhuset, nu har de bara en knopp per planta, jag väntar tålmodigt på fler så jag kan plantera ut dem i mina krukor.

Vet någon vad mina kräsna blommor vill ha nu?

sad.gif Nellie
cinis74
Lugn!! Säsongen har bara börjat än.

Pelargonsticklingar kan ta lite tid på sig att komma i gång, speciellt om man håller efter och toppar dem. En del av de sticklingar jag köpte i fjol har inte blommat förrän nu..... vilket gör det extra roligt..... tongue.gif

Sen kan du kolla vilket gödsel du använder. Tomatgödsel funkar jättebra på pellisar. Andra sorter kan stimulera bladsättning istället för blommor (det har med NPK-halten att göra - N ska vara lägre än P och K) och då tar det tid innan det blir knopp. Men har du en knopp på varje så är de ju på gång så håll ut!! biggrin.gif

Mvh Cina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon