Ullet
Blir galen av att det är fuktigt, havlrått okallt hela tiden, sådderna i växhuset mår inte bra av att det hela tiden är halvfuktigt o rått. Brr. Vissa måste jag kasta för de är lite mögligfa o vore det inte så kallt skulle jag ha planterat ut dom men det är alldeles för kyligt ännu, bara +8 . *hurv* Nån annan häruppe (förstått att neröver har ni inte alls samma tristväder) som har liknande problem i sitt växthus?
MariaS
Här i Lidköping har vi annat problem.
Under de två senaste månaderna har vi endast fått 12mm regn!!!
Meteorologerna bara lovar och lovar.

Kan du inte skicka ner lite till mig istället, för nu riskerar snart brunnen att torka ut sad.gif

MariaS
Ullet
Gick det så gjorde jag det med glädje! biggrin.gif var just tvungen att kasta några krukor med purpursellerikål för de var mögliga, har inte vattnat på nån dag nu annat än gurka o tomat samt pumpa som behöver mkt vatten, men nu får det bli bra väder för pumpan har blommor o vill ut i naturen. biggrin.gif Bara jorden avr varm men det är den ju inte heller. Nej, nu är fläkten på o jag håller mellan 16-25 grader hela tiden även nattetid så kanske det torkar ut lite...Såg att i morgon blir det varmare iaf, hoppas fukten ger med sig. Jag fryyyser! sad.gif
MariaS
Jag hoppas att meteorologerna får rätt idag. Det är faktiskt lite mulet. Men förhoppningen att få ca 10mm håller väl aldrig mad.gif

Tyvärr blir väl resultatet en regning sommar härnere, eftersom våren varit så torr mad.gif mad.gif

Så jag undrar vad som är bäst. Lagomväder med sol på dagen och regn på natten, får vi väl aldrig uppleva. Varken i norr eller söder blink.gif

MariaS
kerstin z5-6
Fläkt gör under -även om det är nog varmt i växthuset låter jag kallfläkt stå på -utan luftcirkulation blir det lätt mögel ..men nu är vi less på grådaskigt väder o regn ... sad.gif
MRLINDELL
Trött var ordet .. jag konkar med mina hinkar ut och in varje dag i panik. Det är 36 stora hinkar på 13L, om de väger 13kg var vattnade är det nästan ett halvt ton som skall släpas om man räknar in alla småkrukor, typ 5L paprika/chili och andra växter.

Men de lovar värme till helgen, nu på morgonen skiner solen och det ser klart ut. Det blir kalla nätter ett tag till med risk för nattfrost, så konkandet är inte över.

Skall kanske passa på att säga att rosorna har tagit sig!!! Flammentanz växer och är ca 1m höga för tillfället.
uno
CITAT (MRLINDELL @ 27-05-2004, 07:11)
Trött var ordet .. jag konkar med mina hinkar ut och in varje dag i panik. Det är 36 stora hinkar på 13L, om de väger 13kg var vattnade är det nästan ett halvt ton som skall släpas om man räknar in alla småkrukor, typ 5L paprika/chili och andra växter.

Men de lovar värme till helgen, nu på morgonen skiner solen och det ser klart ut. Det blir kalla nätter ett tag till med risk för nattfrost, så konkandet är inte över.

Skall kanske passa på att säga att rosorna har tagit sig!!! Flammentanz växter och är ca 1m höga för tillfället.

Jag köpte en krukkärra från Willab. Den fungerar alldeles utmärkt, när stora krukor och spänner/hinkar skall flyttas runt. Bra ryggbesparare.
kerstin z5-6
Lindell har nog armar ner till fotknölarna om detta ska fortgå .. själv har jag inga handleder kvar känns det som -för jag konkar perennabackar biggrin.gif ohmy.gif laugh.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif ohmy.gif laugh.gif
Ta hit solen NU !!!
MRLINDELL
AP-armar menade du ... känns nästan så. laugh.gif
Det känns mest i ryggen.
kerstin z5-6
ja men jag försökte vara lite mer subtil smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Man behöver då inget gym på våren om man har trädgård smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon