Full version: bekämpar sorkar
Annisen
Har haft mycket med sork under huset (torpargrund) samt i rabatterna med har, som jag ser, minskat sorkantalet radikalt. Det jag gjorde var att använda mina katter! Har nämligen en katt som är långhårig som man måste klippa bort tovor på, pälsen som blir klippt trycker jag ner i hålen och under grunden samtidigt som jag har hält den andvända kattlådesanden under grunden. Har även satt ner enrisbuskkvistar runt huset tätt.
Tro det eller ej men det fungerar!
Lycka till de de som har haft samma problem som jag haft

/ Anna tongue.gif
pialotta
Jagar inte katten sorken? Allra bäst tycker jag (och säkerligen katten också som får utlopp för sina instinkter)
Annisen
Katten jagar sorkar hela tiden och får utlopp hela tiden för sin instinkter men jag har fått bort dem från huset med hjälp av detta och det är faktiskt värt att pröva!! tongue.gif
*Felix matte*
Skogsmöss under altanen.... vad skrämmer bort dem?
Grannarnas katter är de inte rädda för...katterna kommer inte åt dem. sad.gif
MariaS
Katter jagar sork, men de äter inte upp dem!
Gallan spricker på sorken när den dör, så det är bara jaktinstinkten som gör att katterna tar dem. Tyvärr blir sorkarna sedan liggande och ruttnar överallt.
Sorkar är dessutom smarta djur. Ser de en kompis som ligger död någonstans, flyttar de hela bohaget till ett mindre farligt område, dvs under ditt hus eller liknande.
För att få bort soken helt, måste man bekämpa i cirklar tills man drivit dem utanför tomgränsen!

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon