maimiti

Blommorna är jättestora i förhållande till bladen. Såååå tjusigt rolleyes.gif rolleyes.gif Fler blomklasar är på väg och där finns ännu fler knoppar... så snart så dyker det upp fler bilder på hemsidan *tjoho*
Hoyan
Halloj!

Jag är både avundsjuk och inte. Blommorna är jättevackra, men det är doften som avskräcker mig.

Här har jag fått knoppar i H. CV `Mathilde BE 23 som jag fått utav dig. Det ska bli spännande och se hur de ser ut.

Varma Hoyahälsningar från Annelie
maimiti
Det är märkligt hur man uppfattar lukter olika, jag tycker nämligen serpens doftar gott!
Min cv Mathilde har fullt av pedunklar, säkert 15-20 stycken, men inga knoppar *suck*. Jag är minst lika nyfiken på hur de ser ut.
Fenja
Läckert!! Hoppas att min vill snart också, men den är liten ännu.
Mvh
Fenja
LenaTuring
Vilka härliga blommor!! Fint bild du tagit.
Vill oxå ha sååån...............
Sulawesii
Jag köpte skott av serpens i höstas och nu är det massor med knoppar i den lilla plantan. Kan knappt tro att det är sant. Min Hoya Carnosa tog väl en fem år på sig att vilja blomma (vilket sker just nu), så att serpens skulle blomma väntade jag mig inte än på några år!!
Kristina i Skåne
Den var verkligen jättefin! wub.gif
Ella
Ja de är verkligen jättefina. Tyvärr så hör jag till de som drabbas av doften. När solen har skinit under dagen så luktar de som starkast kvällen efter. De dagarna får den sova på toaletten annars mår jag pyton rent ut sagt. Som tur var så luktar de inte lika starkt hela tiden smile.gif
Emser
hur får ni era hoyor att börja blomma? Jag har nu 4 olika hoyor som alla är skott. De står i allt ifrån söderfönster till norrfönster, men ingen vill blomma sad.gif .

Har ni några tips?
maimiti
Emser, vad har du för sorter?
*Felix matte*
CITAT (maimiti @ 25-05-2004, 18:16)

Blommorna är jättestora i förhållande till bladen. Såååå tjusigt rolleyes.gif rolleyes.gif Fler blomklasar är på väg och där finns ännu fler knoppar... så snart så dyker det upp fler bilder på hemsidan *tjoho*

Så otroligt vackra dessa Hoyor är wub.gif
Du måste ha en bra kamera som kan ta så fina bilder.

Har du möjligtvis tips (dotter...beställt Hoyor) om sida där en nybörjare kan få råd om skötsel mm.
maimiti
CITAT
Har du möjligtvis tips (dotter...beställt Hoyor) om sida där en nybörjare kan få råd om skötsel mm.

Ja, jag får väl marknadsföra min egen hemsida då... rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (maimiti @ 26-05-2004, 22:26)
CITAT

Ja, jag får väl marknadsföra min egen hemsida då... rolleyes.gif

Tack! wub.gif den vb jag direkt till dotter och hennes väninna som också blivit "Hoyabiten"
Synd att jag inte varit mer uppmärksam... då hade jag kanske fått med mig ett par ex. av dina "hämtexemplar" när jag nyligt var i Borås
Rossi
Jättefin!

Och vilken fin bild! Jag måste få fråga vad det är för kamera och objektiv du har använt.
maimiti
CITAT
Och vilken fin bild! Jag måste få fråga vad det är för kamera och objektiv du har använt.

Tack för komplimangen rolleyes.gif
Tyvärr är det inte en "riktig" kamera utan en bildförvrängare *fniss*. Det är en digital kompaktkamera, Samsung Digimax 230. Jag suktar dock efter en "riktig" med objektiv och allt... jag fyller ju år snart så vem vet wub.gif wub.gif Då kan jag ta ännu bättre bilder. Den här är annars helt ok, den är lite långsam dock.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon