|
Fick detta av en kompis idag och hoppas ni får lite roligt idag när det är så trist väder och man bara väntar på att det blir dags att börja så.
(Det är säkert gammalt, men några hade jag inte läst ännu)
Korrekturläsarna verkar inte ha kommit tillbaka efter julhelgen...
Sydsvenska Dagbladet: Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv (Fy f-n för att tvingas tillbringa 2 år i Eslöv!!)
21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare
Nordvästra Skånes Tidningar: Mannen dog medan kvinnan avled (Och skillnaden är...?!)
Örebrokuriren: Gynekolog hittade knarkgömma (Var?!)
Svenska Dagbladet: Färre gökar i södra Sverige Ingen av de omkomna hade livshotande skador (Istället dog de av...??)
Upsala Nya Tidning: Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse
Bergslagsposten: Inga spår efter skidåkare Huset som brann ned till grunden blev totalförstört
Ölandsbladet: Mindre poliser till Borgholm (Vad är maxlängden?)
Helsingborgs Dagblad: Vi skriver alt dåligare
Dagens Nyheter: Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning (Inte undra på!!)
Expressen: Svältdöd blir vardagsmat
Dagen: Lam pojke bortsprungen (Hur lam var han sa du?)
Aftonbladet: Arbetslösa har rätt till dagisplats (Då är de ju sysselsatta åtminstone!) Polisen grep torsk i fiskhamnen Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld (Yeah right!)
Östersundsposten: Krockade med älg på motorcykel
Falköpings Tidning: Kritik mot hur sökande sköts
Metro: Yrkesmördare misstänkt för mord (Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!) Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja (Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på finlandsfärjor??)
Jag fick också det mailet häromveckan, men det var från min kompis! Är väl nåt som går runt runt... Men kul är det!
Finns också på nätet tillsammans med endel andra, men egentligen blir de ÄNNU roligare om man dessutom kunde ange NÄR resp. varit publicerat . Källkritik är viktigt. http://home3.swipnet.se/fel/main/knappakli...p/klippet_4.htm
Åh, jestanes, vad jag skrattade. Sånt här är skoj!
abborrmaster
23-01-2003, 13:39
joo.. Jag har en hel bok med urklipp ur tidningar av den klassen... Pissrolig... Man hinner glömma allt på två år så jag läser den varannat år och skrattar arslet av mej...
Den heter "bakom rubrikerna" och måste inhandlas!! I övrigt så repeterar jag mina glömma-komma-meningar som inte fick någon uppmärxamhet förut! här:
halv bror kassa skåp sjuk gymnast skum tomte brun hårig flicka engelsk talande person hand tvättas separat ingen vidare utbildning sjö nära tomt till salu
Får vi se om det e nån som hajar dem denna gång
/Simon
Inger Skåne
23-01-2003, 14:44
Visst hajar jag! Tänk vad en enda liten tryckning på tangentbordet kan ställa till! Skitkul!
Vad heter författaren till boken du skriver om?
abborrmaster
23-01-2003, 15:12
öö han som hade snacka om nyheter och dog.. Orkar inte kolla upp det!
/Simon
Iris i V-botten
23-01-2003, 15:47
Stellan Sunddahl hade Snacka om nyheter
Hette han inte Stellan eller......
Samma tanke Iris,på samma gång!
abborrmaster
23-01-2003, 15:53
juuust presis han såg ut som en bäver tyckte jag... Stellan sunddahl eller nåt sånt tjohejsan!
/Simon
Framför rubrikerna / [samlade av] Stellan Sundahl
allt enligt eminenta www.kb.se
abborrmaster
23-01-2003, 17:46
bakom framför sidan om under över... vem bryr sej om den där ordklassen (som jag glömt bort vad den heter men som finns mycket i engelskan) i vilket fall?  /Simon
Gunvor Nilsson
23-01-2003, 18:08
p r e p o s i t i o n Simon! Glöm inte det!
CITAT (Gunvor Nilsson @ 23-01-2003, 18:08) p r e p o s i t i o n Jag har aldrig tänkt på det förut men nu när du skrev det så, med mellanrum mellan bokstäverna, så ser man ju att det egentligen står pre-position... Då blir det ju betydligt lättare att komma ihåg!
*ryser* o tänker på skolan.
själv jag barn till invandrare, ja båda mina föräldrar är tyskar, växte upp både svenska o tyska språket samtidigt. Jag kan prata båda språken. Men jag kan inte haspla ur mig en mass pre-positioner tex... Eller översätta. näst omöjligt... Givetvis pratade jag dessutom för fort och dialket som inte läraren kände igen... Fick en trea på nåder i tyskabetyg... Auf, Neben, hinter uzw....
*ryser***
Gunvor Nilsson
23-01-2003, 18:39
Men Berith! Jag skrev så först pre=före och position=hur du befinner dej Lustigt att vi tänkte likadant. Men så tänkte jag att det verkar så pekpinneaktigt så jag tordes inte!!!  Man vet ju inte hur ynglingar uppfattar sånt!
CITAT (Gunvor Nilsson @ 23-01-2003, 18:39) Man vet ju inte hur ynglingar uppfattar sånt!  Äsch, han är säkert bara tacksam!
abborrmaster
23-01-2003, 19:28
ja faktiskt... Men jag kom inte o tänka på det kommihågsättet förrän ni nämnde det, men om det inte hade kommmit så snabbt så hade jag själv kommit på det!
/Simon
*Felix matte*
23-01-2003, 19:46
CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 19:28) ja faktiskt... Men jag kom inte o tänka på det kommihågsättet förrän ni nämnde det, men om det inte hade kommmit så snabbt så hade jag själv kommit på det!
/Simon Gick i skolan på "den gamla goda tiden" och minnet är ju barmhärtigt så man glömmer det som inte är så viktigt. Pre -position tror jag nog ändå att jag lagt på minnet nu
abborrmaster
23-01-2003, 19:50
CITAT (Felix matte @ 23-01-2003, 19:46) CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 19:28) ja faktiskt... Men jag kom inte o tänka på det kommihågsättet förrän ni nämnde det, men om det inte hade kommmit så snabbt så hade jag själv kommit på det!
/Simon Gick i skolan på "den gamla goda tiden" och minnet är ju barmhärtigt så man glömmer det som inte är så viktigt. Pre -position tror jag nog ändå att jag lagt på minnet nu  men prepisitioner e ju lite viktigt, i alla fall om man ska prata på nån! /Simon
Vi hade hjärtans roligt på tyskan i skolan förr i tiden, då dessa dativ-prepositioner kallades för Bröllopsnatten (an, auf, hinter, in, etc etc!!!)
*Felix matte*
23-01-2003, 20:27
CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 19:50) CITAT (Felix matte @ 23-01-2003, 19:46) CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 19:28) ja faktiskt... Men jag kom inte o tänka på det kommihågsättet förrän ni nämnde det, men om det inte hade kommmit så snabbt så hade jag själv kommit på det!
/Simon Gick i skolan på "den gamla goda tiden" och minnet är ju barmhärtigt så man glömmer det som inte är så viktigt. Pre -position tror jag nog ändå att jag lagt på minnet nu  men prepisitioner e ju lite viktigt, i alla fall om man ska prata på nån! /Simon Inte vet jag - Men jag har iaf klarat mej igenom livet utan att tänka på dem (prepositionerna) Huvudsaken är väl att du kan tala och skriva och att de som lyssnar och läser förstår vad du har att förtälja
abborrmaster
23-01-2003, 20:33
CITAT (Felix matte @ 23-01-2003, 20:27) CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 19:50) CITAT (Felix matte @ 23-01-2003, 19:46) CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 19:28) ja faktiskt... Men jag kom inte o tänka på det kommihågsättet förrän ni nämnde det, men om det inte hade kommmit så snabbt så hade jag själv kommit på det!
/Simon Gick i skolan på "den gamla goda tiden" och minnet är ju barmhärtigt så man glömmer det som inte är så viktigt. Pre -position tror jag nog ändå att jag lagt på minnet nu  men prepisitioner e ju lite viktigt, i alla fall om man ska prata på nån! /Simon Inte vet jag - Men jag har iaf klarat mej igenom livet utan att tänka på dem (prepositionerna) Huvudsaken är väl att du kan tala och skriva och att de som lyssnar och läser förstår vad du har att förtälja  vafasen hajade du inte ordskämtet ? Man pratar inte på folk man pratar med folk... Eller det bror på...  I vanliga fall så... Men i VILKET fall - tack för uppmuntringen  /Simon
*Felix matte*
23-01-2003, 20:38
Hur mycket begär du eg. av en gammal tant??? Trodde att du stod på piedestal och pratade- Då är det ju på folk
abborrmaster
23-01-2003, 20:45
haha felix matte, som jag sa.... I vanliga fall så pratar man MED folk... korrekturläs på bara  /Simon
Liselotte i zon 3
24-01-2003, 09:58
 Nu har jag fått mitt glada skratt för minst en vecka framåt....tur är ju att inte värkarbetet startade av allt skratt. HAHAHAHA ...tårarna rinner fortfarande. Och magen värker, ajajaja...ojojojoj. Mera mera, snälla. Liselotte
abborrmaster
24-01-2003, 10:03
CITAT (Liselotte i zon 3 @ 24-01-2003, 09:58)  Nu har jag fått mitt glada skratt för minst en vecka framåt....tur är ju att inte värkarbetet startade av allt skratt. HAHAHAHA ...tårarna rinner fortfarande. Och magen värker, ajajaja...ojojojoj. Mera mera, snälla. Liselotte du översk®attar våra skämt  /Simon
Gunvor Nilsson
24-01-2003, 10:04
Om jag pratar på dej här i Sthlm, så kallas det Rinkeby-svenska!
abborrmaster
24-01-2003, 10:07
CITAT (Gunvor Nilsson @ 24-01-2003, 10:04) Om jag pratar på dej här i Sthlm, så kallas det Rinkeby-svenska! hmmm... Dessa skämt går förmodligen inte hem hos er för att ni är för... o-"bildade" men jag har kommit på båda iallafall... RINKEBYS NATIONALRÄTT? aboo rää (abbore) RINKEBYS VANLIGASTE NAMN? Ey len (ellen) jaja.... Vi som är ungdomar känner till dessa rinkebyuttryck iallafall.  /Simon
CITAT (abborrmaster @ 24-01-2003, 10:07) hmmm... Dessa skämt går förmodligen inte hem hos er för att ni är för... o-"bildade" men jag har kommit på båda iallafall... RINKEBYS NATIONALRÄTT? aboo rää (abbore) RINKEBYS VANLIGASTE NAMN? Ey len (ellen) jaja.... Vi som är ungdomar känner till dessa rinkebyuttryck iallafall.  /Simon Nu ska du inte underskatta oss Simon! ...sa hon som bor ända uppe i Luleå och fattade ändå!
abborrmaster
24-01-2003, 11:30
hehe så bra...  /Simon
*Felix matte*
24-01-2003, 12:20
CITAT (Liselotte i zon 3 @ 24-01-2003, 09:58) tur är ju att inte värkarbetet startade av allt skratt. Apropå ingenting och skriverierna om Gudrun Schyman nedanstående klipp fick jag av dotter som också går i väntans tider. "Vet ni tjejer...: Det är FÖRBJUDET enligt lag att flytta dräktiga och födande djur. En kvinna skickas gärna runt då förlossningen startar, utan att nån verkar höja på ögonbrynen. Nej, tjejer - man skulle vara ko!"
Den enda gången jag tycker att flyttning verkligen är befogad är väl om förlossningen är för komplicerad för det sjukhus man befinner sig i. Då är det tur att man kan fixa fram en helikopter för snabb transport till nåt annat sjukhus som klarar av ens situation. Som när min kompis förlossning startade redan i vecka 23... Hon flögs till Umeå och idag två veckor efter så lever babyn och läget är stabilt. Men de gravida som slussas omkring p.g.a. resursbrist är det synd om... Jag är glad att jag gjorde bort mitt barnafödande för tjugo år sen! Skulle inte vilja byta med dagens blivande mammor...
Eva i Skåne
24-01-2003, 21:52
Jag håller med dig Betty. Det är tur att man klarat av sitt bidrag till befolkningsökningen Jag läste att i Lund skickas mammorna hem efter fem timmar. Stackare. Tänk vad bra vi hade det som fick ligga inne i fem dagar och få hjälp om något krånglade och kunde vila upp oss lite. Det är en hel del fördelar med den gyllene medelåldern
*Felix matte*
24-01-2003, 23:11
CITAT (Betty @ 24-01-2003, 12:34) Jag är glad att jag gjorde bort mitt barnafödande för tjugo år sen! Skulle inte vilja byta med dagens blivande mammor... Och jag som startade -65 och valde stoppdatum -84Inte ville jag vara i dotterns sits i dag. 12 mil i skumpande bil och värkar med minuter emellan.
hejsan Denna tråd blev ju ungefär som på gamla forumet! Det börjar med en sak och fortsätter med en massa olika saker. Just nu är barnafödande på tapeten. Jag kan ju som sagt inte föda barn, men nog var det bättre förr i tiden. Tycker att det gått lite snett när en del av bekvämlighetsskäl inte vill föda den naturliga vägen utan kräver kejsarsnitt, bara för att det inte ska göra ont. Och tänk på alla i Afrika, Indien och i urskogarna! Dom har det djävligt.
ja en annan sak om barna födandet. Det lär dö ca 200 kvinnor varje dag i förlossningskomplikationer på vårt jordklot. Det påstås att om det vore män så skulle FN göra något åt detta, men nu är det kvinnor det är frågan om.
Jag är osäker på siffran, någon påstod att det vore som om en jumbojett skulle krascha varje dag! Alltså 400 personer .....
*Felix matte*
25-01-2003, 08:29
CITAT (Virgo @ 25-01-2003, 01:36) hejsan Denna tråd blev ju ungefär som på gamla forumet! Det börjar med en sak och fortsätter med en massa olika saker. Just nu är barnafödande på tapeten. Jag kan ju som sagt inte föda barn, men nog var det bättre förr i tiden. Tycker att det gått lite snett när en del av bekvämlighetsskäl inte vill föda den naturliga vägen utan kräver kejsarsnitt, bara för att det inte ska göra ont. Och tänk på alla i Afrika, Indien och i urskogarna! Dom har det djävligt. Ska du säga! Föd ett barn och kom sedan och prata om bekvämlighet!SIZE]
bara för att det finns människor som lider så behöver inte ALLA lida bättre då att göra nåt för dom som lider eller hur
abborrmaster
25-01-2003, 15:50
CITAT (Virgo @ 25-01-2003, 01:36) hejsan Denna tråd blev ju ungefär som på gamla forumet! Det börjar med en sak och fortsätter med en massa olika saker. Just nu är barnafödande på tapeten. Jag kan ju som sagt inte föda barn, men nog var det bättre förr i tiden. Tycker att det gått lite snett när en del av bekvämlighetsskäl inte vill föda den naturliga vägen utan kräver kejsarsnitt, bara för att det inte ska göra ont. Och tänk på alla i Afrika, Indien och i urskogarna! Dom har det djävligt. mmm... Det är ett sätt att provocera kvinnor och sedan råka illa ut... Och jag vet många mer
Min mor sade : det började med en sockerbit och slutade med...... Ha,nu måste jag sticka hakan ut Med smärta skall du föda dina barn ....men till din man skall din åtrå vara Säger hon som gått igenom en del gånger  och är farmor och mormor ,senaste tillskottet tvillingar. Barn och barnbarn vilken lycka
Fialotta
25-01-2003, 18:51
Då vill jag gratulera Aila
Barnbarn är livets efterrätt......
 Det började med en sockerbit...? Och slutade med nåt som rimmar, eller...?
abborrmaster
25-01-2003, 18:58
CITAT (Berith @ 25-01-2003, 18:55) (Jag fick också ett tvillingarpar att gro... ) funderar fortfarande
Visst Maudan... men det kan också bli för mycket efterrätt om det fortsätter på detta viset Har redan så det räcker på ett tag  Fast man får ligga som man bäddar
CITAT (abborrmaster @ 25-01-2003, 18:58) CITAT (Berith @ 25-01-2003, 18:55) (Vad stod det här då?) funderar fortfarande  Suck! Jag ändrade ju mitt inlägg ju, och du hade redan hunnit knycka det...
Eva i Skåne
25-01-2003, 19:26
Hörde ni Babben Larsson på senaste Parlamentet? Att föda barn är som ...................... .............................att skita ut en soffgrupp  (Då kan det nog handla om tvillingar)
Nej det gällde inte rimning, det var något annat som det syftades, men det får var och en tänka ut. Svar ges inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|