Har full trädgården i något som jag tror heter parksallad cicerbita macropylla den växer överallt, det är ett riktigt ogräs som sprider sig med rotlöpare,är det någon som vet om man kan använda bladen som gröngödsel. //Agneta.D
Ella
26-05-2004, 14:47
Mitt tips är egentligen bara en gissning men jag tror att du genom att testa om även blad och stammar kan slå rot utan stöd från den gamla roten själv får finna svaret på din fråga.
Hur hade du tänkt egentligen.Ska du gräva ner ditt ogräs eller ska du lägga det ovanpå???
Agneta.D
27-05-2004, 08:59
Jag funderade på om man eventuellt kunde använda det i grönsakslandet och fräsa ner det i jorden som gröngödsel, eller om men kan lägga det i vatten och använda det till flytande näring.//Agneta.D
KURT
27-05-2004, 09:09
Om det inte innehåller frön så kan man låta det torka i solen först så kan man använda det som gröngödsel sedan.
Agneta.D
27-05-2004, 09:44
Ja det är rätt stora blad och senare under sommaren blommar dom med lila blommor, men om jag tar bladen nu så kommer det ju inte några frön med, man får pröva sig fram och testa .//Agneta.D
gammelnalle
27-05-2004, 21:43
Hur är det med vår KÄRA kirskål??? Kan jag klippa den (ingen blommning) och använda som gröngödsling?
KURT
28-05-2004, 05:57
CITAT (gammelnalle @ 27-05-2004, 22:43)
Hur är det med vår KÄRA kirskål??? Kan jag klippa den (ingen blommning) och använda som gröngödsling?
Är det inte frön eller rotdelar så att den sprids så går det bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.