Full version: Gurkproblem.
Ullet
Jag fick för en vecka sedan en gurkplanta en grannfru dragit upp. Den är itne lika kraftig o fräsch som den jag köpte på trädgårdsmässan men det är ju alltid lika kul att ha mkt gurka eller hur? tongue.gif
men den har aldrig tagit sig. Har planterat om från en 20 cm kruka till en
10 l hink, precis som den andra plantan, men den har börjat få gula blad m gröna nerver. Vad är det för fel?

Hittade också två konstiga blad på min andra planta, de är gröna men några fält på bladet är pappertunna o gråaktiga/silvriga. Annars verkar plantan må bra. Kan det ha att göra med att det varit ruskigt fuktigt o att jag en natt glömde av fläkten o det sjönk till +3.8 därinne? Hjälp mig, vill ha mkt gurka i år, barnen älskar gurka. smile.gif
Tesa
..jaa du...gurkor vill ha det varmt, dom....minst 15-18 grader i jordtemp. så det kan nog vara så att det blev för kallt för dom......

Har en granne som planterar ut iväxthuset för tidigt och gör samma sak år efter år och frågar efter orsaken vartenda år....men i år har jag inte hört nåt så antingen har han inga gurkor eller så har han äntligen lärt sig.... rolleyes.gif
Ullet
Var det svar på min första eller min andra fråga? biggrin.gif laugh.gif
jag tror nog dom klarat sig men varför är bladen så olika? Är det näringsbrist hos den fådda plantan eller? varför gula m gröna nerver?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon