Full version: pelargonmördare?
katti
Jag har gjort ett tappert försök att övervintra en liten röd pelargon som jag hittade slängd i rabatten i huset när vi flyttade in (i höstas). Problemet var att jag inte riktigt visste hur jag skulle övervintra den så jag hedde ner den i källaren ( mörkt och svalt). Nu tänkte jag se om jag kan väcka upp den, visserligen ser den hopplöst död ut, men nu till mina frågor... ska jag klippa ner och plantera om den nu eller ska jag vänta tills det börjar gro? ( om jag inte är en hopplös pelargonmördare förstås... unsure.gif
mholsson
Hej
Jag brukar sätta om mina pelargoner i ny jord och samtidigt klipper jag ner dom

Helena
Gröna Örnen
Hej!
När jag tar fram mina Pelargoner, doppar jag först ner hela krukan i vatten och tar sen upp den när det slutat bubbla. Så klipper jag ner och låter sen krukorna stå ljust. Först när de börjar grönska så smått plantera jag om dem. Det brukar bli ca två veckor senare.
Rådet fick jag av en mycket blom- och trädgårdskunnig vän och det har hittills aldrig misslyckats.
Mvh Gröna Örnen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon