Annlo
Nu så var det sommar med allt vad löss och larver för med sig!! På min klätterros har jag nu ett mindre zoo! mad.gif
Larver, både vita som verkar borra sig in där knoppen ska komma??Någon som känner igen?? Och även den bruna larven som rullar in sig i bladen! Är det stekellarver?
Som kronan på verket har lössen landat också wacko.gif Jag som krypit omkring på knä o glott på rosorna vareviga kväll för att "mota Olle i grind" men se de gick inte....
O ja, jag höll på att glömma liljebaggarna! Jag har även jagat dem i flera veckor och förundrat mig över varifrån alla kommer! Kastade sen ett öga på min grannes liljor...DET VAR FULL ORGIE PÅ DOM!!! Inte undra på att jag har sån jämn ström av de rackarna hos mig!! Så jag var ju helt enkelt tvungen att hiva mig över staketet och genomföra massmord!!
Så nu känns det att sommaren är här på riktigt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Annlouice tongue.gif
sallamander
biggrin.gif Känner så väl igen mig, liljebaggarna upptäckte jag för sent då jag inte visste att det fanns sådana otäckingar. Rosorna fulla i löss, sedan verkar alla buskar och träd i området vara angripna av både det ena och det andra, ett riktigt angripar år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon