Kina
Hejsan alla trädgårdsvänner!
Jag är en nykomling nu eftersom jag söker hjälp med att finna en växt.
Jag kan inte hitta den på plantskolor i södra skåne.Snart har det
blivit en fix ide´ att nu så får jag försöka med likasinnade intressenter.Kanske det är någon som har den i sin trädgård och vill
dela med sej(jag har kanske något som någon annan söker).
Nog om detta nu . Jag söker alpmartorn!!! [FONT=Arial]
Mia, zon 3
Har du prövat Tirups örtagård? Jag är vansinnigt förtjust i dem!

Välkommen till trädgårdsfanatikerna!
Hannele
Alpmartorn har jag sett både som planta och frö i Plantagen, COOP...
Fenja
Du kan beställa fröer hos:Impecta
Mvh
Fenja
Kina
Tack för era svar.Jag har lite dåligt tålamod med att så alpmartorn eftersom jag har hört att har man tur tar det tre år innan det blir en liten planta av det.Men får kanske ta till det i sista stund om jag inte hittar den i sommar. Tirups örtagård har jag inte besökt men ska göra det efter ditt förslag eller ringa dom. rolleyes.gif Vi hörs
kerstin z5-6
3år va jag har 100 plantor minst smile.gif synd att du inte bor längre norrut
Ti bee
Har du prövat Åbergs trädgård norr om Ystad? De har ett väldigt stort sortiment.

Själv så har jag ryskt martorn (fröer, lättgrodda) och bollmartorn i slutet av säsongen, men inte just alpmartorn...I och för sig så har jag ett slags martorn jag hittat i bergen i Ungern också, men jag vet inte vilken sort det är. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon