Full version: pelagonpinnarna?
Helena
Jag klippte ner min pelagoner ganska kraftigt innan jag ställde in dem i mitt svala,mörka inomhusföråd. När ska man ta ut dem? När är det bäst att omplantera? Hur gör man med sticklingarna. Det är ju ingen höjdare att ta sticklingar innan vinter..eller??
Jag leder nog forumet med mest korkade frågor..fast å andra sidan..frågar man ingentig..så får man ingenting veta..
Tack!!! huh.gif
lolo
Hej! Jag tycker att du kan vänta lite till med att ta fram sticklingarna, om du inte har speciell blombelysning för dina växter. Vanligt dagsljus är för dåligt än. Ta fram dem under första halvan av februari. Då skaffar du krukväxtjord som du planterar sticklingarna i och ger en lätt vattning (pelargoner ruttnar lätt annars). Tänk på att ta bort de understa bladen på sticklingarna och sätt sticklingarna så ljust du kan! När sticklingarna "kommit igång" kan du toppa dem regelbundet så plantorna blir "buskiga" och breder ut sig. Vattna dem sedan regelbundet och gödsla ordentligt!

Du ställer inga korkade frågor alls, fråga på bara!

Lycka till /Lolo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon