abborrmaster
Man har gjort udnersökningar på morötter och kommit fram till att nån grunkamojjtjohejsan är samma reflex eller liknande när man drar upp moroten ur jorden som när vi människor känner smärta/obehag... Okej, man hajar inte detaljerna men poängen...
smile.gif
/Simon
*Felix matte*
CITAT (abborrmaster @ 23-01-2003, 20:52)
Man har gjort udnersökningar på morötter och kommit fram till att nån grunkamojjtjohejsan är samma reflex eller liknande när man drar upp moroten ur jorden som när vi människor känner smärta/obehag... Okej, man hajar inte detaljerna men poängen...
smile.gif
/Simon

Ja men då har du läst ungefär detsamma som jag en gång hittade i tidn.
Hörde du inte hur moroten skrek när du skar den i skivor?
Ungefär så gick snacket för några år sedan.
Men - Vad vet jag.
abborrmaster
jaså? Haha, ja mina källor för både om barrock för blommorna och detta är i rån muntligt men lite kul e det ju.. Den här e ju iof. snarare lite läskig blink.gif

/Simon
Betty
CITAT (Felix matte @ 23-01-2003, 21:04)

Skulle kanske kunna vara en köttätares kommentar i hetsig diskussion med en vegan... sleep.gif
abborrmaster
CITAT (Betty @ 23-01-2003, 21:30)

Skulle kanske kunna vara en köttätares kommentar i hetsig diskussion med en vegan... sleep.gif

hahaha.... tongue.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 23-01-2003, 21:30)

Och vår yngsta är vegetarian ( Tack o Lov , inte Vegan!)
Tog nyss ett tugg på moroten - lade den till örat
men hörde inget.
Beror det kanske på min Tinnitus? biggrin.gif wink.gif unsure.gif sad.gif
(Dåligt skämt - Vet det)
Betty
Tinnitus...? Är det inte så att det tjuter/piper i öronen när man lider av denna åkomma??? Eller var det moroten som tjöt???
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 23-01-2003, 21:41)
Tinnitus...? Är det inte så att det tjuter/piper i öronen när man lider av denna åkomma??? Eller var det moroten som tjöt???

Tro inte på allt di lärde säger.
Mitt ljud är två stycken flygplan som brummar utanför mitt sovrumsfönster.
Moroten - Hon lät inte ens hälften så högt laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Betty
Brummar dom jämnt?...alltså alltid ?
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 23-01-2003, 21:46)
Brummar dom jämnt?...alltså alltid ?

Jepp!!! Inte en sekunds tystnad har jag haft sen 1985 i juli.
Delar gärna med mej av (o) ljudet. Fast eg. inte. för sååå illa
önskar jag inte någon.
Betty
Men huvva så otrevligt! Blir man inte galen av eländet???
Hur orkar du människa??? Stackars dej!
Kan inte låta bli att tänka på alla ungdomar som utsätts för denna risk på disco, konserter m.m.
sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 23-01-2003, 21:54)
Men huvva så otrevligt! Blir man inte galen av eländet???
Hur orkar du människa??? Stackars dej!
Kan inte låta bli att tänka på alla ungdomar som utsätts för denna risk på disco, konserter m.m.
sad.gif

Ingen fara alls - Du vet - ju fler år man lägger på nacken - desto fler toleransnivåer!
Inte bryr jag mej så mycket om att det låter så förb. mycket dag & natt.
Men - Skulle jag ha möjlighet att få tag på den jäveln som har Flighten i mitt öra - Dååå - Knaaak !- Bryyyt! osv SLÅ SÖNDER och KNÄCK!!!!!!
Men - Som den vänliga "human person" jag är så är jag tacksam för att jag inte befinner mej på Orly-flygplatsen
Posse
Visst har även växter känsel!

Jag hade en fin "Rör mig ej" (MIMOSA pudica) något halvår, den behövde man knappt nudda innan den drog sig undan. huh.gif

En kväll var det en riktigt klåfingrig tjej och hälsade på vid köksbordet.... hon stressade växten så pass till den grad att den dog. sad.gif
Betty
Jag hade åxå en Rör mig ej för en massa år sen, den blev inte långlivad... Om den dog av stress vet jag inte. Den kanske bara var svårodlad...? Men jag måste erkänna att visst petades det väl en del på den... wub.gif
abborrmaster
rör mig ej = sensitiva va? Jag har beställt såna frön biggrin.gif

/Simon
Posse
CITAT
Jag hade åxå en Rör mig ej för en massa år sen, den blev inte långlivad... Om den dog av stress vet jag inte. Den kanske bara var svårodlad...?

För tydlighetens skull vill jag nämna att i fallet med min Pudica var det inget tvivel om att det var den där tjejens terror den kvällen som tog knäcken på den. mad.gif
Förmodligen kom den i chocktilllstånd och dog. Eller begick självmord. sad.gif
(Varför finns det ingen smilie med trillande tårar?)

Jag har också läst att t.ex. krukväxter har medlidande, vilket ska ha konstaterats i experiment. Skadar man en individ, reagerar också andra.
Så var bussig mot krukväxterna, annars kanske klängväxterna tar struptag en mörk natt... unsure.gif
abborrmaster
CITAT (Posse @ 24-01-2003, 11:33)
CITAT
Jag hade åxå en Rör mig ej för en massa år sen, den blev inte långlivad... Om den dog av stress vet jag inte. Den kanske bara var svårodlad...?

För tydlighetens skull vill jag nämna att i fallet med min Pudica var det inget tvivel om att det var den där tjejens terror den kvällen som tog knäcken på den. mad.gif
Förmodligen kom den i chocktilllstånd och dog. Eller begick självmord. sad.gif

Jag har också läst att t.ex. krukväxter har medlidande, vilket ska ha konstaterats i experiment. Skadar man en individ, reagerar också andra.
Så var bussig mot krukväxterna, annars kanske klängväxterna tar struptag en mörk natt... unsure.gif

Oj... Om de e så intellienta så e jag ju kär i alla mina små växter... Både vackra o intellligenta vad mer kan man önska sej av en.... ... .... ... växt? smile.gif

/SImon
Betty
CITAT (Posse @ 24-01-2003, 11:33)

Här finns det massor av ledsna smilisar!
http://www.mysmilies.com/?cat=sad
abborrmaster

om växten har dött ioförsej...

/Simon
Posse
CITAT
Här finns det massor av ledsna smilisar!
http://www.mysmilies.com/?cat=sad

Tack för omtanken... men den sajten fungerade dåligt, bortsett från all reklamen förstås. sad.gif

Jag hoppas webmaster vill sätta in en tår-smilie i Odlas eget sortiment! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon