Full version: frökatalog
gullik.u
vill ha tips på bra frökataloger med perennaväxter!
Fenja
Impecta
Rara Växter
Är två svenska firmor som har en hel del!
Mvh
Fenja
-asno-
Althea har också ett ganska stort sortiment av fröer till perenner. Dessutom har de ett sortiment som är ganska härdigt, många av fröerna kommer från en firma i Canada.

Åsa
Åsa, mälardalen zon 2
Jelitto (katalogen är gratis med en hel del bilder + såråden som finns längst bak i katalogen finns även på svenska)
https://www.jelitto.com/haupt.html

Du hittar Catalogue request under "How to order" ifall du väljer engelsk text.
MariaS
.
Fenja
Oooops! Maria har du goda erfarenheter från Bakker? Jag har en gång köpt en lila ros, som var röd och vårlökar som inte kom upp, därifrån... Inte så imponerande. Om man söker på Bakker tror jag att det finns åtskilligt att läsa om dem här på forumet, det är inte så länge sedan det diskuterades sist.
Bara ett tips i all välmening!
Fenja
kerstin z5-6
bakker är förfärliga tycker jag men dessa är bra o har roliga sorter Gardens North
-asno-
Althea som jag skrivit om tidigare i tråden, säljer perennfröer från Garden North som Kerstin skriver om. Det kan ju vara bra att veta om man vill börja i liten skala och inte beställa utomlands det första man gör. Deras fraktpris för perennfröer är 22 kronor, oavsett hur mycket man köper.

/Åsa
echo
Althea Trädgård

så... får ni en länk dit också!!
ElliC
Min absoluta favorit är Runåberghs fröer. Väl värt att ge en chans!

mvh Elli
Annelie
CITAT (ElliC @ 19-07-2004, 01:09)
Min absoluta favorit är Runåberghs fröer. Väl värt att ge en chans!

mvh Elli

Den där sidan var kanon! smile.gif

Här är länken dit: Runåbergs Fröer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon