Oboen
...för alla som är intresserade av "Läkande örter, råd och erfarenheter. Den beskriver på ett detaljerat sätt ALLT du söker i ämnet, liksom behandlingsfall ur verkligheten.

I ämnet "östrogen" rek att göra te av antingen Daggkåpa/Mistel/Rölleka.

Boken har A-Ö register på VÄXTER, RÅD, SJUKDOMAR, ELAKARTADE SJUKDOMAR mm.

Varje växt och dess användningssätt, skördetid och tillredning av t ex Té/Salva/Bad etc finns med.

Oboen smile.gif
Fenja
Oboen!
Om du har den, skulle du vilja kolla om det står något om "Svenskdroppar" och låta mig veta?
Tack på förhand!
Fenja
Christoffer
Jag har en PDF-fil på datorn någonstans om Svenskdroppar om du vill ha, Fenja. smile.gif
Fenja
JA TACK, Christoffer! wub.gif
Jag har köpt färdig örtblandning enligt Maria T.s recept som jag nu tillrett enligt konstens alla regler. Funkar helbra mot förkylning!!! Jag PM:ar genast min mailadress till dig!
Stort tack!
Fenja
Mocca
De blandningar till svenskdroppar som finns att köpa i Sverige stämmer inte med hennes blandning. De finns däremot på apoteken eller örtbutikerna i Tyskland smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon