Ina
Efter ett åskväder med utslagen televäxel som följd, en storm med träd tvärs över alla ledningar, massor med mobilsamtal till Telia och Bostream och ett inköp av ny bredbandsutrustning är jag äntligen ute på nätet igen... Det har känts ganska konstigt att inte kunna kika in här och läsa lite inlägg eller att kunna kontakta sina nätvänner!

Jag hade ju lovat att lägga in mer info om Dannike Trädgårdsmarknad här, men det blev ju inte alls som jag tänkt mej... Hoppas att ni som ville dit hittade ändå!

Ina rolleyes.gif
Ralf
Vi har saknat dig o funderat väldigt mkt var du tagit vägen! Härligt att se dig här igen.
biggrin.gif
lolo
Jag håller med dig, Ralf! Välkommen tillbaka, Ina! mvh Ann-Louise smile.gif
TeliaNet
menar du att du inte fått access via bredband om din pstn är ur funktion?
dvs har du XDSL?
Smekajsa
instämmer helt med föregående inlägg, Välkommen tillbaka

har också saknat dig här på odla

för att inte tala om alla dina goa´ recept tongue.gif tongue.gif tongue.gif

och vad vore livet utan bredband.............................
TeliaNet
CITAT (Smekajsa @ 29-05-2004, 19:08)
instämmer helt med föregående inlägg, Välkommen tillbaka

har också saknat dig här på odla

för att inte tala om alla dina goa´ recept tongue.gif tongue.gif tongue.gif

och vad vore livet utan bredband.............................

ja ha inte visste jag att du hade mer än 5 Mbit/s
Ina
CITAT (TeliaNet @ 29-05-2004, 18:02)
menar du att du inte fått access via bredband om din pstn är ur funktion?
dvs har du XDSL?

Jadu, Claes... det var bra frågor... har nog dessvärre inga bra svar... wink.gif laugh.gif

Dom besked vi fått är att någon grunka i telestationen i Hillared hade gått sönder när blixten slog ner och att dom var tvungna att skicka efter den - det tog en himla tid!! Sen var det träd som hade blåst ner över teleledningen och vi bor "in the middle of nowhere" så vi får vänta rätt länge innnan teknikerna kommer ut och fixar här...

Vi har "fuskbredband"; ADSL 0,5 Mbit - Bostream som leverantör...
TeliaNet
jaha, alltså ADSL G.DMT

ADSLAM matas vanligen med 48v eller 24v. den tål inga blixt nedslag.
TELIASONERA/SKANOVA använder nokia adslam i telestationerna om jag inte minns fel.
svindyr apparat, men den har försäkring.

då får du väl ingen räkning för den månaden du var utan.
det finns gassäkringar med bra selektivitet på trådarna så ADSLAM borde klarat sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon