Full version: Vilken trädgård!
syrolis
Kikade egentligen efter tips till uteplatser (har gjort en enkel med singel enbart och tak över) och snubblade över en trädgårdslänk som heter duga.
Vilka underbara planteringar och mängder med perenner.
I alla fall blir jag avundsjuk tongue.gif
Kanske ni redan har varit där och kikat annars så är länken dit:

BENGTSTRÄDGÅRD
TeliaNet
dåligt upplägg på sidan. bra innehåll.
men det var ju nästan bara blommor.
Helen i Piteå Zon 5
Jag ska faktiskt besöka Bengt och hans fina trädgård i sommar,(5/8) ska bli jättespännande att se alla hans blommor. / Helen
Betty
Då ses vi Helen! Jag ska också dit den dan. smile.gif
Cilla
Kul, praktfullt som ett fyrverkeri på liten yta. Storvulet intryck trots att det knappt fanns ett enda träd på bilderna...

Kolla vilka jordar han använder, ni som sticker dit, och hur han gödslar och vinterskyddar. Där har man något att lära!
andersen
Svart krollilja en sån vill jag ha,den har jag alldrig sett förut.
yla
va inte han på tv en gång tror jagbestämt
ja man skulle nog behöva bättre jord för att få dessa massor av blommor rolleyes.gif
andreas i uppsala
var bor han i vilket zon trädgårdar han i?
estet
Han bor i Luleå, alltså zon 6.
smile.gif
Är in på hans hemsida då och då, det är så vackert!
Ni som ska dit, är det med STA:s eller?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Betty @ 30-05-2004, 15:42)
Då ses vi Helen! Jag ska också dit den dan. smile.gif

Men va kul, hoppas vi är där samtidigt, ska även till Mila Löfgren-Roberts trädgård samma dag, ska bli spännande, har aldrig varit i just dom trädgårdarna. / Helen
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (estet @ 30-05-2004, 22:24)
Han bor i Luleå, alltså zon 6.
smile.gif
Är in på hans hemsida då och då, det är så vackert!
Ni som ska dit, är det med STA:s eller?

Det är Luleås trädgårdssällskap som har det i sitt program + en hel del till trevliga trädgårdar att besöka. / Helen
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (andersen @ 30-05-2004, 17:29)
Svart krollilja en sån vill jag ha,den har jag alldrig sett förut.

Jag är såååå jätteglad, för på tisdag får jag min svarta Krollilja av goda odlarvänner. Det är svårt att få tag i den, det är ett par i Luleå som lyckades få lökar av någon gammal man och nu sprids dom vidare, sakta men säkert. / Helen
Betty
Jag har åxå blivit lovad en sån nu i sommar... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon