råse-marie
Köpte lite olika aklejor wub.gif så fina . Visst kan jag väl ta frön av dom sen???Sen köpte jag även en Gardenia men hur ska jag nu lyckas med den unsure.gif Alltså jag är kär iden den doftar SÅ underbart wub.gif wub.gif
TeliaNet
tur att nån haft kul.
själv har jag sågat 16 bitar råspont och 4 bitar balk.
och haft det rätt jobbigt i övrigt.
råse-marie
Ja det var jättekul och shoppa loss lite biggrin.gif .
Men jag kan tala om att det var tungt att bära tongue.gif ......
Vad ska det bli av dom där bitarna ?
Kajsa
Och här är en till som varit på Åsby och shoppat idag också aklejor, köpte Nora Barlow och en nästan svart, och så blev det en clematis Tage Lundell E och rosor, Isop, Näva mm. Mors Dag kunde inte varit bättre.
Bettson
Såg ni mina hästar när ni var på Åsby!"

Älsklingarna går i hagen strax utanför. Lagom leriga och dammiga. De rullar sig för att skydda sig mot insekterna.

Jag hinner knappt dit, Deklarerar fortfarande.

Kajsa jag undrar över blomsterlönnen. Skall en sådan beskäras. Den har otroligt stora blad och är nu ca 60 cm hög med blommor i varje grenveck.
Det var en sådan fin start du gav mig.

Bettson
råse-marie
Är det dina allihop???
smile.gif
Bettson
Jaarå!

Alla två. Fler finns det inte vad jag vet.
Halvblodet är min lilla damtralla. Lugn och fin men med en sjusärdeles hjälpmotor därbak om man vill.

Schettisen är mina ungars gamla kompis som är pensionerad och skall ha det bra till döddagar har jag lovat.

Miljön på Åsby är ju inte den allra hästvänligaste i världshistorien. Bilar bussar, lastbilar med tryckluftsbromsar, skramlande varuvagnar och folk och folk och folk.

Men de tar det hela med ro, coolare hästar får man leta efter. man blir varm i hjärtat bara man tänker på dom.
råse-marie
biggrin.gif hi hi var det bara två??? ja du ser mitt minne ..... wink.gif
eller hade jag kanske dubbelseende för jag tyckte att det var fler.. wacko.gif
Kajsa
Bettson
Dina hästar, inte såg jag några hästar, siktet var inställt på växter då biggrin.gif
Blomsterlönnen grenar sig fint om du toppar den, den blir stilig med en hög stam och krona, ha den halvskuggigt, stor kruka, mycket vatten/gödning.
Kan bli ett litet träd som övervintrar. Gick det bra med övriga växter? wub.gif
Bettson
Javisst gick det bra Kajsa!.
Dom hade ju fått en så bra start hos dig.
Blomsterlönnen är hög med blad stora som assietter. Blommar gör den också som bara den. Pelargoniorna har tagit sig jättefint. Julita-varaianten ser ungefär likadan ut. Jag vattnar och göder men den svarar inte riktigt. Jag trodde nog att jag skulle ha lurat fram några blommor på den så här dags eftersom den var så stor.

Chilin blommar och har små frukter, kaktusarna har tagit sig bra.
Begonian har äntligen slagit rätter det har tagit lite tid så snart är det dags att plantera.

Jag tänker på dig varje gångn jag vattnar. wub.gif
birgitek
Betsson, bor du i Hallstahammar? Det gör jag, ca 500 m från Åsby trädgård.
Birgit Ek
Bettson
Nej jag bor i lilla lugna Kolbäck. wink.gif
ÅsaF
Imorrn ska jag och min man dit och botanisera. smile.gif Ser så fram emot det för jag blev alldeles kär i den handelsträdgården senast jag var där så det blir nog en årlig tillställning eftersom vi bor en bit ifrån, i Falun. Jag hoppas hitta nån fin stenstaty där med den där FN björnen de har på hemsidan. Hoppas den finns kvar bara. Förra gången vi var där så blev det en stenfigur a la sagan om ringen (typ) så det är lätt att ruinera sig där för de kostar ju en del. blink.gif

Bettson, ska hålla utkik efter dina älsklingar. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon