Full version: Klippa buxbom
Näcken
Har några större buxbombuskar och försöker tukta dem något, förra ägaren hade inte gjort det. Det är en rätt storbladig sort som jag även sett som hög häck i närheten.

Någon som kan gissa sort?

När ska de klippas?
Åsa, mälardalen zon 2
Buxbom brukar man klippa strax efter midsommar.
Näcken
Tack
DÅ får jag vänta ett par veckor.
MRLINDELL
Varför göra någonting idag när man kan vänta tills morgondagen ... biggrin.gif
Jag har "ansat" min sempervirens och plockat bort lite gult och klippt långa skott lite. Det beror lite på hur den växer och "midsommar" är olika i hela landet.
vickeva
CITAT (Näcken @ 30-05-2004, 21:05)
Har några större buxbombuskar och försöker tukta dem något, förra ägaren hade inte gjort det. Det är en rätt storbladig sort som jag även sett som hög häck i närheten.

Någon som kan gissa sort?

När ska de klippas?

Du är säker på att det är buxbom? En kompis till mig bodde i ett hus med gamla, stora bollar av perfekt klippt ligtuster. De har ju lite större blad och förekommer ofta som hög häck.
Näcken
Nej liguster kan det inte vara. De har ljusare och mindre blad och växer som ogräs. Dessa har vuxit förhållandevis mycket, men inte som liguster.

Och de luktar buxbom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon