Full version: Utelåst?
Copycat
Hur kommer det sig egentligen att en "tråd" eller vad det kallas för, blir låst? Vad innebär det och varför?Vad krävs för att det ska bli en låst "tråd"? unsure.gif wink.gif
Smekajsa
ja konstigt är det ohmy.gif ohmy.gif
Betty
Det är webbisen Ingemar som låser trådar "där man t.ex. gått för långt..."
på ett eller annat sätt. Mig veterligt har det bara hänt en gång. unsure.gif
Tesa
..jaa, jag har då läst igenom den låsta tråden....och det var inte en minut för tidigt som den låsningen kom....tänk att det inte ska gå att diskutera och samtidigt visa andra människor respekt..... sad.gif
Copycat
Betty, du vet möjligtvis inte NÄR? Det kan ju vara intressant att vata var det gick över gränsen. Sen tycker nog jag att det varit bättre att "Webbisen" tagit kontakt med den / dom som orsakade låsningen. Visserligen så hade inte tråden något mer att tillföra, men den var ju i princip redan stängd. Av egen kraft utan regler. Att folk tycker och tänker olika det får vi alla stå ut med. Men man måste kanske inte försöka tvinga folk att tycka som man själv jämt. Tänk om vi alla visste lika mycket om blommor, tyckte likadant om rökare, likadant om ogräsbekämpningsmedel, likadant om billighetsaffärer.m.m. Vad skulle vi då ha ett forum för? Inlägg för inbördes beundran? Nä, att "låsa"trådar som spårat ut är ingen lösning, det kommer snart en uppföljare. Och då kommer reprisen med pajkastning och allt vad det innebär. sad.gif unsure.gif wink.gif
andersen
Copycat jag tycker precis som du i deta fallet tråden var i stort sätt död av sig själv,Admin skulle ha talat om när urspårningen skedde det hadde varit bättre. För helt klart blev det inte bra i den tråden.

Ha en bra dag forumsvänner.

Mvh Andersen
råse-marie
Alla verkar ju överens om att det var en utagerad tråd. Har det då någon betydelse om den blivit låst blink.gif .
Att forumvärden skulle sitta och mejla alla som kanske inte använder en trevlig ton verkar lite överdrivet. Skulle han sitta och kolla varje inlägg?
Nä vi som skriver har väl ett ansvar att det blir bra och vettiga debatter och inte bara smutskastning. Vi tycker ju olika om så många saker. Man kan ju alltid försöka att på ett trevligt sätt försöka övertyga sin "motståndare" istället för att säga att den har fel.
Vem vet om tusen år kanske det visar sig att rökning har stor betydelse för att få cancer i fötterna minskar och att roundupp ? har en possitiv effekt på medelhavsklimatet. smile.gif smile.gif smile.gif
kram på er och hoppas att ni nu inte tar allt jag skrivit på blodigt allvar....
för det kan lika väl vara så att risken för frost minskar pga rökning under fläkt wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon