Full version: Rosor till Akuten...
MimE
Mamma trampade snett på en asfaltskant när de var ute och gick ikväll och gjorde en praktvurpa. Detta hände ca 18:30.

Hon fick hjälp hem av pappa och några grannar som såg det hela. Vi insåg snabbt att något inte stod rätt till med hennes fot (förutom diverse skrapsår, blodutgjutningar och repade glasögon) och åkte därför till sjukhusakuten i Kungälv. Dit kom vi ca 19:15.

Direkt vid inskrivningen fick hon smärtstillande och fick direkt en säng att ligga på så att foten fick högläge.

Sedan följde lite pappersexercis innan läkaren kom förbi och klämde och vred. Självklart skulle foten röntgas.
Han kontrollerade även mammas knän noga (hon har inopererade proteser) men de var OK.

Upp till röntgen. De bad om ursäkt att hon skulle få vänta lite (tog 20 min), hon röntgades och vi fick med oss bilderna tillbaka till akuten.

Sedan kom läkaren in igen och talade om att hon hade fått kraftiga ligamentskador men skelettet var OK.

Foten lindades om, mamma fick förhållningsregler och smärtstillande tabletter med sig och vi lämnade akuten 21:15.

Två timmar på akuten, underbara människor - kan man annat än bli glad för sådant bemötande. wub.gif

Till saken hör att vi bor i Göteborg men våra sjukhusakuter (Sahlgrenska, Östra och Mölndal) ska man undvika till varje pris om man inte är dödssjuk.

Vi hänvisas till en privat vårdcentral - Axessakuten - där väntetiderna ofta är timmar för att ens bli inskriven.

Nu har vi lärt oss hitta till Kungälv där vi hittills alltid blivit jättebra mottagna - trots att vi är göteborgare. tongue.gif
Hannele
Tack för tipset!

/hisingsbo
pejori
det ska jag komma ihåg. rolleyes.gif rolleyes.gif
(partillebo)
anna.
Även jag ska lägga det på minnet. Fem timmars väntetid på Axessakuten när man har körtelfeber är ingen höjdare direkt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon